حضور تیم واکنش سریع وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان

مسوول کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت گفت: تیم واکنش سریع وزارت بهداشت با هدف ارزیابی دقیق اوضاع کرونا و به اشتراک‌گذاری تجارب قبلی در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، حمید سوری اظهار کرد: در شرایط فعلی واقع‌بینی و نگاه عالمانه به شرایط، پرهیز از سیاسی‌بازی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ثمربخش شدن اقدامات نظام بهداشت و درمان ضرورت دارد.

وی افزود: از ابتدای بحران کرونا تا کنون تجربه همه‌گیری سنگینی در سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم و موج‌های قبلی به خوبی مدیریت شده است.

مسؤول کمیته کشوری واکنش سریع کووید -۱۹ وزارت بهداشت گفت: ویروس‌های جهش یافته جدید موسوم به هندی و آفریقایی که قدرت سرایت چند برابری در مقایسه با ویروس‌های قبلی دارند، در کنار عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تعداد موارد مثبت این موج را به بیش از سه برابر موج‌های قبلی رسانده است.

وی اظهار کرد: مرزهای جنوب شرقی در معرض خطر ورود واریانت هندی (دلتا) و آفریقایی (بتا) است و به همین دلیل کنترل‌های بهداشتی‌ها و مراقبتی افزایش یافته و خدمات مناسب غربالگری و بیماریابی توسط نظام بهداشت و درمان در پایانه‌های رسمی ارائه می‌شود.

سوری ضمن تقدیر از همراهی و جدیت نیروهای مرزبانی، بسیج و سپاه در کنترل مرزها وگذرگاه‌های غیر رسمی و همکاری با مدافعان سلامت ادامه داد: مهمترین مسائل و چالش‌های موجود در منطقه، ورود و خروج غیر قانونی، بلاتکلیفی و گسیل اتباع غیر قانونی است که امکان آلوده بودن آنها به ویروس وجود دارد.

وی تصریح کرد: شرایط حال حاضر گویای این است که وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در مناطق مرزی نظیر میرجاوه به تنهایی قادر به کنترل این بیماری نیستند و موفقیت در این زمینه، تصمیم وهمت جدی تمام دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

مسؤول کمیته کشوری واکنش سریع کووید -۱۹ وزارت بهداشت در خصوص غربالگری مرزی تصریح کرد: کادر بهداشتی مسقر درمرز میرجاوه با تمام توان در حال ارائه خدمت هستند، اما نکته قابل‌توجه نابرابری شرایط موجود با امکانات و همخوان نبودن با تصمیمات ستاد استانی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 504429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.