ایران هدف بازار مصرف باندهای مواد مخدر است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گلپایگان گفت: کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد باندهای سازمان یافته مواد مخدر با نگاه اقتصادی، ایران را به عنوان بازار مصرف نشانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمیدرضا افتخاری امروز _پنجشنبه ۱۰ تیرماه _ در همایش کنگره ۶۰ اظهار کرد: با هدف بهبود معتادان شهرستان گلپایگان، کنگره ۶۰ در سال ۹۸، در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با مجوز قانونی و در چارچوب ضوابط و قوانین مشخص شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، هزاران نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند، افزود: بسیاری از باندهای سازمان یافته مواد مخدر ایران را با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار گرفته، به عنوان بازار مصرف نشانه گرفته‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گلپایگان گفت: در سال‌های اخیر مسئولین وزارت کشور تصمیم گرفتند مهار اعتیاد را اجتماعی کنند تا به جای دولت و ارگان‌ها این امر به مردم سپرده شود، امید است روزی این پدیده شوم از کشور برچیده شود.

افتخاری تصریح کرد: اعتیاد پدیده‌ای غیر قابل پیش بینی بوده و ممکن است هر فردی در معرض آن باشد، بنابراین پس از درمان، به شناخت و دانش عملی نیز نیاز خواهد داشت.

۸ هزار نفر در استان اصفهان بهبود یافتند

همچنین، اصغر منصوری مسئول کنگره ۶۰ در گلپایگان نیز در این همایش اظهار کرد: سال ۸۵ کنگره ۶۰ در استان اصفهان ایجاد شد و تاکنون هشت هزار نفر معتاد در استان اصفهان به صورت ۱۰۰ درصدی درمان شدند که ۳۳ نفر آن‌ها گلپایگانی هستند.

وی با اشاره به اینکه هر گاه فردی پس از ۱۱ ماه به اعتیاد نه بگوید و هیچ گونه واکنشی نسبت به دیدن مواد نشان ندهد، درمان شده است، افزود: فرد معتاد زندگی راحتی ندارد و موجب سلب آرامش خانواده نیز است.

مسئول کنگره ۶۰ در گلپایگان با بیان اینکه سال ۱۳۷۶ کنگره ۶۰ توسط حسین نجات خان تأسیس شده است، تاکنون در کل کشور ۴۵ هزار نفر معتاد را به درمان قطعی رسیدند، گفت: کشورهایی که ادعای علم و دانش دارند در درمان اعتیاد زانو زدند و از متادون برای درمان اعتیاد استفاده می‌کنند در صورتی که متادون یک ماده مخدر است.

کد خبر 504402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.