جزئیات طرح سوال شورای شهر ارومیه از شهردار

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهردار ارومیه باید در مدت ١٠ روز آینده به هفت مورد از سوالات شورای اسلامی شهر پاسخ کامل و جامع دهد تا ابهامات درباره عملکرد او برطرف شود.

رسول اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به علت طرح سوال از شهردار ارومیه اظهار کرد: نمی‌توان نام تخلف را بر این موضوع گذاشت اما مسائلی نیز مطرح شده که کاملاً در ابهام قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا و برای روشن شدن ابعاد مسائل به وجود آمده، اعضای شورای شهر خواستار رسیدگی و پاسخگویی شهردار به هفت سوال درباره ابهامات موجود شده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهردار ارومیه باید در مدت ١٠ روز آینده به هفت مورد از سوالات شورای اسلامی شهر پاسخ کامل و جامع دهد تا ابهامات درباره عملکرد او برطرف شود.

اصغرزاده تصریح کرد: آقازاده، شهردار ارومیه در فاصله‌ای به مدت سه هفته بدهی شهرداری را از ٦٠٠ میلیارد تومان به ٩٠٠ میلیارد تومان افزایش داده است که اعضای شورای اسلامی شهر خواستار توضیح کامل در ارتباط با مشروح این بدهی از شهردار شدند تا بدانند بدهی ٣٠٠ میلیارد تومانی چگونه در یک ماه ایجاد شده است.

وی گفت: شهردار مصاحبه‌ای را با برنامه ملی پیک بامدادی داشته که در آن ادبیات مناسبی را بکار نبرده است و با نامه‌ای محرمانه عذرخواهی کرده اما در نامه نیز بکارگیری ادبیات نامناسب تداوم داشته است.

اصغر زاده تاکید کرد: در پی این مصاحبه و صحبت‌های نامناسب شهردار موج انبوهی از پیگیری‌ها و شکایت‌های مردمی را داشتیم که از به وجود آمدن این مسئله و ادبیات نامناسب شهردار آزرده خاطر شده بودند.

وی با اشاره به تداوم و پیشرفت ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از انتقادات شورا، خاطر نشان کرد: آسفالت خیابان سرداران ارومیه در صورتی که هیچ گونه نیازی به آسفالت و ترمیم این خیابان نبود انجام شده است درحالی که محلات بسیاری در شهر هستند که بیش از این خیابان به آسفالت و مرمت نیاز دارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: تصمیم اصلی اعضای شورای شهر در این باره وابسته به پاسخگویی قانع کننده شهردار خواهد بود و در نهایت این پاسخ است که مسیر اصلی شورای شهر را مشخص می‌کند.

به گزارش ایمنا، هفت سوال شورا از شهردار ارومیه به شرح زیر است:

با عنایت به اذعان شهردار به بدهی ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری، نسبت به ارائه جزئیات این بدهی به شورا اقدام نماید.

عدم دقت و به هدر دادن ملک واقع در بلوار امام علی (ع) با کاربری مسکونی با ثمن بخس و یک سوم بهای واقعی از بابت بدهی به سازمان تأمین اجتماعی که مابه‌التفاوت این مبالغ یک هزار میلیارد ریال بوده است.

عدم به نتیجه رساندن تعیین بانک عامل برای برای انتشار اوراق مشارکت مربوط به بودجه سال ١٣٩٩کل کشور.

عدم اجرای مصوبات مربوط به جلسات روز دوشنبه مورخه ١ خردادماه ۱۴۰۰ در خصوص مشکل بخش خصوصی اتوبوسرانی علیرغم حضور معاونت عمرانی شهرداری ارومیه به عنوان نماینده تام‌الاختیار شهردار.

استفاده از ادبیات بسیار سخیف در مصاحبه با برنامه سراسری و ملی پیک بامدادی در خصوص جابجایی مدیران شهرداری و ابقاء مجدد با نامه محرمانه و تداوم این نوع ادبیات سخیف در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه و سایر جلسات اداری داخل و و خارج از شهرداری.

ارائه توضیحات لازم در خصوص آسفالت خیابان سرداران علیرغم نیاز مبرم سایر نقاط شهر به مرمت و آسفالت.

تداوم تخلفات وسیع در اداره اجراییات و پیشگیری از تخلفات ساختمانی.

کد خبر 504390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.