برای باز آفرینی طرح‌های حاشیه سبزوار ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار گفت: ۵۷ طرح عمرانی در محلات حاشیه این شهر در دست اجراست که تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، مهدی برزویی اظهار کرد: این طرح‌های عمرانی در قالب ۵۷ طرح بازآفرینی شهری در حوزه‌های خدمات شهری، بهداشت و درمان، فضاهای ورزشی، آموزشی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهر سبزوار اجرا می‌شود.

وی افزود: سبزوار یکی از شهرهای پیشرو کشور در موضوع بازآفرینی محلات هدف است و بدین منظور در چهار سال گذشته ۲۰۷ اقدام و طرح شهری در این مناطق تعریف شده که با تکمیل ۵۷ طرح باقیمانده، ساکنان مناطق حاشیه این شهر از سطح متوسط خدمات شهری بهره‌مند می‌شوند.

دبیر ستاد باز آفرینی شهر سبزوار تصریح کرد: نخستین همایش ملی تخصصی بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر سبزوار در سال ۹۳ و همایش بررسی تجارب بازآفرینی شهری کشور در سال ۹۷ با تاکید بر تجربه سبزوار در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، سبزوار، پس از مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی را در خراسان رضوی دارد. این شهر از جمله شهرهایی است که با مساله سکونت‌گاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی، که دور تا دور آن را فراگرفته است، زندگی می‌کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونت‌گاه غیررسمی یا حاشیه است و محدوده شرق کال عید گاه، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می‌شود. شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 504363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.