نیروگاه زباله سوز ساری مورد توجه دولت است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نیروگاه زباله سوز ساری مورد توجه ‏دولت است.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مهدی جمالی نژاد» امروز (پنجشنبه) در بازدید از پروژه نیروگاه پروژه زباله سوز ساری گفت: این پروژه به دلیل اهمیت موضوع پسماند در مرکز استان موردتوجه دولت است و امیدواریم این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

«جواد طالبی» شهردار ساری نیز تصریح کرد: نیروگاه زباله‌سوز به‌عنوان مطالبه مهم شهروندان ساروی مورد توجه مدیریت شهری است و این اراده در شهرداری وجود دارد تا با عزمی قوی در نزدیک‌ترین زمان پاسخگوی نیاز شهروندان باشیم.

وی با بیان اینکه جلسات روزانه و مکرر برای رفع مشکل این پروژه در شهرداری ساری برگزار می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از توانمندی‌های کارکنان این مجموعه با سرعت بخشیدن به فرایند ساخت این نیروگاه تأخیر درگذشته را جبران کنیم.

به گزارش ایمنا، پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری در سه خط موازی ۱۵۰ تنی با ظرفیت ۴۵۰ تن در شهرک صنعتی مصطفی خمینی به همت مجموعه شهرداری ساری در حال انجام است.

در ماه‌های اخیر و روزهای پایانی دولت، توجه دولت و شهرداری ساری به اتمام این نیروگاه زباله سوز که در رفع مشکل پسماند مرکز استان مهم نقش مهمی دارد، افزایش یافته است.

۸۷ درصد تجهیزات موردنیاز این نیروگاه وارد سایت شده که ۶۷ درصد آن نصب‌شده است و تاکنون ۶۲ میلیارد تومان برای ابنیه و ۷۵ میلیارد تومان در بخش تجهیزات این نیروگاه هزینه شده است با توجه به اهمیت این پروژه در مرکز استان شهرداری ساری تلاش می‌کند تا تا پایان امسال این نیروگاه را به مرحله سوزاندن زباله برساند.

نمایندگان دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد (یو ان دی پی) UNDP در ایران نیز روز دوشنبه به‌منظور بازدید از برخی اقدامات در حال انجام مازندران برای حل معضل زباله به این استان سفرکرده بودند از نیروگاه زباله‌سوز ساری باهدف بررسی اقدامات انجام‌شده و تلاش برای تبادل دانش فنی دفع پسماند بازدید کردند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراه نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران و شهردار مرکز استان از روند پیشرفت احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری بازدید کرد.

کد خبر 504362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.