کونته: لوکاکو باید مهار شود؛ مانچینی نیاز به مشاوره ندارد

سرمربی سابق اینتر با تمجید از لوکاکو، و احتمال غیبت هازارد و دبروین، ایتالیا را شایسته حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت های اروپا دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردا شب، جمعه ۱۱ تیر ماه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا آغاز می‌شود که در یک دیدار مهم ایتالیا به مصاف بلژیک می‌رود. دیداری که برای هردو طرف بسیار حساس و البته سخت خواهد بود.

تیم روبرتو مارتینز با ضربه تماشایی تورگان هازارد از سد یاران کریس رونالدو در پرتغال گذشت و راهی این مرحله شد، پسران مانچینی هم در وقت اضافه و به سختی با نتیجه دو بر یک اتریش را حذف کردند و پا به ۱/۴ نهایی جام گذاشتند.

در خصوص این بازی حساس، آنتونیو کونته می‌گوید: ایتالیا باید نسبت به نیرو و شم گلزنی روملو لوکاکو (مهاجم بلژیک) محتاط باشد. این مربی ایتالیایی، از روبرتو مانچینی هم حمایتش را اعلام کرده معتقد است او باید برای پیروزی مقابل شیاطین سرخ، تاکتیک‌های خاصی را طراحی کند.

آتزوری‌ها با پیروزی ۲-۱ مقابل اتریش پس از وقت اضافی در ومبلی، و البته قبل از آن با تساوی صفر- صفر که تا پایان ۹۰ دقیقه، بدون شکست باقی ماندند، آنها را به رکورد ملی ۳۱ مسابقه بدون باخت رساند و به یک چهارم نهایی رهسپار کرد.

هر دو تیم حاضر در این مرحله، شرایط عالی را تجربه می‌کنند. شاگردان مانچینی در ۱۲ مسابقه متوالی پیروز شده اند، در حالی که شیاطین سرخ پیش از این مسابقه پردرآمد و بزرگ که در مونیخ و ورزشگاه بایرن انجام می‌شود، در ۱۳ رقابت اخیر با تیم‌های مختلف، شکستی نداشته اند.

کونته که همین فصل در سری‌آ هدایت لوکاکو را در اینتر برعهده داشته، معتقد است: ایتالیا باید راهی برای متوقف کردن این بازیکن پیدا کند، زیرا این مهاجم فصل گذشته ۲۴ گل در این لیگ زده و تیم اینتر را به قهرمانی در سری‌آ سوق داده و در چهار بازی یورو ۲۰۲۰ سه گل به ثمر رسانده است.

سرمربی سابق ایتالیا فکر می‌کند آتزوری‌ها می‌توانند ضربه‌ی نهایی را در مرحله حذفی به بلژیک وارد کنند، دلیلش هم مصدومیت حاد کوین دی بروین، استاد بزرگ خط میانی و ادن هازارد، کاپیتان قرمزها است. برای همین، آبی‌ها شانس خوبی برای موفقیت دارند.

کونته، که در پایان فصل ۲۱-۲۰۲۰ اینتر را ترک کرد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نکات جالبی اشاره کرد. او گفته: تیمی که نگرش مثبتی به موفقیت داشته باشد، طرفی که از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار داشته باشد، و از سمتی، آن تیمی که در زمین تمرکز کند و بازیکنانش به یکدیگر کمک کنند و تمایل بیشتری برای موفقیت از خود نشان دهند، دست بالاتر را خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر بازیکن باید خود را در خدمت گروه قرار دهد. سه ویژگی وجود دارد که ورزشکاران برتر را از ورزشکاران معمولی در فوتبال مدرن متمایز می‌کند: قدرت، سرعت و استقامت. من حتی در مورد خصوصیات فنی که من آن را مسلم می دانم صحبت نمی‌کنم. با توجه به همه این‌ها، که پایه‌ای برای دستیابی به نتایج مهم است، تیم ملی ما نشان داده است که می‌داند چگونه موقعیت سازی کند. ایتالیای فعلی بر خلاف سایر تیم‌ها که با اتکای زیاد به افراد مهمی که توانایی تأثیر در یک بازی را به تنهایی دارند، به صورت گروهی برنامه‌هایش را اجرا می‌کند.

کونته بیان داشت: این همان چیزی است که من دیده ام. حریف بعدی ما تیم ملی فوتبال بلژیک است که به صورت جداگانه و جمعی یک تیم قدرتمند است. لوکاکو نیرویی برزگ و خطرناک دارد، او به تنهایی کار می‌کند، اما من می‌توانم این را هم بگویم که حضور یا عدم حضور دیبروین و هازارد در روز جمعه می‌تواند شرایط را به سود ما تغییر دهد.

این مربی در پایان خاطر نشان کرد: من به مربی (روبرتو مارتینز) احترام زیادی برای کارهایی که در چند وقت اخیر انجام داده است می‌گذارم، اما عملکرد تیم او مقابل پرتغال مرا کاملاً قانع نکرد. آن‌ها هم در خط حمله و هم در خط دفاع باید پیشرفت کنند. اما مانچینی به مشاوره احتیاج ندارد، در سطح تاکتیکی بازیکنان ایتالیایی می‌دانند که چگونه بازی را مانند یک سوپر استار به دست بگیرند، روبرتو مانچینی تیمی را به میدان می‌آورد که قادر به مدیریت هر شرایطی خواهد بود.

کد خبر 504361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.