تبدیل شهرنشینی به شهروندی از مهمترین اهداف شهرداری اراک است

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: اقدامات فرهنگی شهرداری در جهت تبدیل شهرنشینی شهروندان به شهروندی برنامه‌ریزی شده است.

اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرنشینی و شهروندی دو مفهوم متفاوت است، به طوری که هر کس در شهر زندگی می‌کند، خود به خود شهروند نیست در این راستا در مجموعه شهرداری اراک اقدامات فرهنگی در جهت تبدیل شهرنشینی شهروندان به شهروندی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: به همین منظور برگزاری دوره‌های آموزشی متعددی در فرهنگسراهای شهر برنامه‌ریزی شده است، پخش فیلم‌های کوتاه موشن گرافی و از این قبیل کارهای هنری و فرهنگی در فضای مجازی می‌تواند باعث افزایش آگاهی و ارتقا فرهنگ شهروندی شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک اظهار کرد: در حوزه ورزش نیز به صورت محله محور عمل کرده و اقدام به احداث زمین‌هایی با چمن مصنوعی، زمین‌های والیبال، بسکتبال و دیگر امکانات در محله‌های مختلف کرده‌ایم. ترویج ورزش در دو بخش مردان و زنان با در نظر گرفتن برنامه‌های ورزش صبحگاهی در حال انجام است و تدوین کتاب‌های آموزشی، ورزشی و کنترل تغذیه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی خاطرنشان کرد: نصب ۵۰ میز پینگ‌پونگ و ۲۰ میز شطرنج در پارک‌های سطح شهر و افتتاح زمین ورزشی ساحلی و پنج زمین چمن مصنوعی از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک است. در تعامل با دستگاه‌های مختلف نیز اقداماتی صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ملی شراره در شمعدانی‌ها در خصوص کنترل خشم در خانواده‌ها اشاره کرد که با همکاری انجمن سینمای جوانان استان مرکزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری اراک رقم خورد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز در خصوص کودکان کار و مرکز مهر والدین با همکاری معاونت اجتماعی پیشگیری از جرم دادگستری در حال انجام است.

رضایی گفت: برای ایجاد و افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری جلسات و جشن‌های خیابانی اشاره کرد که در صورت کاهش شیوع بیماری کرونا در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی در فضای مجازی از جمله ایجاد نماهنگ اینفوگرافی و تولیدات انیمیشنی در فضای مجازی رقم خورده است.

کد خبر 504348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.