موتور سواری بانوان در پیست بلامانع است/ پیست نقش جهان تبدیل به مخروبه شده !

شهرام شاه زمانی گفت: برای شرکت بانوان در رشته موتورسواری و حضور در پیست مانعی وجود ندارد، لباس مخصوص این رشته حجاب بانوان را حفظ میکند. دو میلیارد هزینه بازسازی پیست نقش جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام شاه زمانی رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان اصفهان شامگاه_ چهارشنبه ۹ تیر ماه_ در اولین نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تسلیت درگذشت خبرنگاران در سانحه جاده‌ای، در خصوص پتانسیل‌های موجود این رشته در استان، اظهار کرد: امسال به لطف رئیس جدید فدراسیون اتومبیل‌رانی، اعزام تیم‌های موتورسواری بانوان را در پیش رو داریم. بانوان با موتورهای مینی جیپی در پیست‌های استان تمرین می‌کنند و در حال تشکیل تیم بانوان موتورسوار هستیم. ورزش موتورسواری برای بانوان یک ورزش راحت و با هیجان است و برای پرداختن به این ورزش با مشکلی مواجه نیستند زیرا لباس‌های مخصوص و یک تکه موتور سواری و کلاه در کنار اینکه از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند حجاب بانوان را نیز حفظ می‌کند.

وی افزود: در بحث موتور سواری بانوان در دو سال گذشته فعالیت‌های از سمت هیئت انجام می‌شد، اما این فعالیت‌ها بدون برنامه و هدف بود و در زمینه قهرمان پروری حرکتی انجام نشده است. با تشکیل کارگروه و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم هم در بخش کراس و هم در بخش موتورهای سبک و زیر ۲۵۰ سی‌سی، از رده‌های پایه شروع به استعدادیابی و قهرمان پروری کرده‌ایم. بستر برای بانوان فراهم است و اعلام می‌کنم موتور سواری برای بانوان در پیست نقش جهان در محیطی ایمن و محصور برای بانوان آزاد است. بانوان می‌توانند در زمان‌های اختصاصی در کلاس‌ها شرکت کنند و از هیجان این رشته ورزشی لذت ببرند.

شاه‌زمانی با اشاره به بستر فراهم شده برای بانوان برای رسیدن به قهرمانی در موتورسواری، گفت: خانم نعمت اللهی قهرمان ایران در رشته کراس بانوان است و با وجود اینکه در پیست‌های پایتخت در حال تمرین هستند خود را ورزشکار اصفهان می‌دانند و حتی در زمانی که به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود، اعلام می‌کند از استان اصفهان و با تیم ملی ایران در رقابت‌ها شرکت کرده‌ام. این موضوع افتخاری برای بانوان اصفهانی است. تعداد زیادی از بانوان در رشته کراس، موتورهای جیپی در حال فعالیت‌هستند که از بین این بانوان برای مسابقات کشوری اعزام خواهیم داشت تا به کسب عنوان و مدال برسیم و بیشتر بانوان را در این عرصه نشان دهیم.

وی ادامه داد: بانوان با استعداد و فعالی را در رشته کارتینگ و اتومبیل رانی در استان داریم که قهرمانی‌های متعددی نیز کسب کرده‌اند اما تعداد بانوان فعال در این رشته کم است. خیلی از بانوان نمی‌دانند می‌توانند در رشته اتومبیل رانی و موتورسواری شرکت کنند. مسئله اطلاع رسانی بسیار مهم است تا بتوانیم از بین مشتاقان این رشته استعدادیابی انجام دهیم.

شرکت در مسابقات اتومبیل رانی استانی برای همه افراد آزاد است

شاه زمانی در خصوص فعالیت‌های پیش روی‌هیات اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان، گفت: در چند روز آینده در سطح شهر بنرهای ترک‌دی پخش خواهد شد. افراد در ترک‌دی می‌توانند با هزینه کم از پیست‌های استان اصفهان استفاده نمایند همچنین با حضور مربی نکات ابتدایی رانندگی حرفه‌ای را آموزش ببینند. از بین افراد شرکت کننده استعدادیابی می‌شود و نفراتی را جذب هیئت می‌کنیم تا از بین آنان قهرمان پروری انجام دهیم.
وی افزود: دو راند مسابقه در پیش داریم. در تاریخ ۲۵ تیر ماه مسابقه اسلالوم همگانی را پیش رو داریم که بنرهای آن در سطح شهر در حال توزیع است. در این مسابقه بانوان در کلاس جداگانه و آقایان نیز در سه کلاس جدا به رقابت می‌پردازند همچنین برای ورزشکاران با سابقه کلاس حرفه‌ای برگزار می‌شود. در ۷ مرداد ماه اولین مسابقه پنج‌گانه رالی شهری را از مبدا چهار شهرستان تیران و کرون، خمینی شهر، نجف آباد و شاهین به مقصد اصفهان را پیش داریم. در این مسابقه یک مسیر شهری داریم، زمان بسیار مهم است و قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئن باید به طور دقیق رعایت شود. با افتخار اعلام می‌کنم برای اولین بار مسابقه رالی در استان اصفهان با تیم قدرت مند رالی استان قرار است اجرا شود. همچنین ۲۵ تیرماه مسابقات آفرود کشوری است که شش نفر اعزامی خواهیم داشت.

شاه زمانی با اشاره به زمان ۳۶ روزه که به عنوان رئیس هیئت در حال فعالیت است، گفت: در بازه یک ماه از انتخابات هیئت تا حال، مسابقات درگ کشوری را شاهد بودیم که حمید زارعی در کلاس مثبت ۱۰۰۰ سی سی موتورهای سنگین در اولین راند مسابقات درگ شرکت کرد و مقام اول را کسب کرد.

وی در خصوص فعالیت هیئت‌های استانی، تصریح کرد: در همین زمان یک ماه که به عنوان رئیس هیئت انتخاب شده‌ام، جلسات متعددی را با هیئت‌های شهرستان داشتم. در رشته اتومبیل رانی و موتور سواری از حدود ۲۲ هیئتی که داریم تنها ۱۲ شهرستان هستند. روی فعالیت‌های هیئت‌های شهرستانی نظارتی نبود و ساماندهی انجام نشده بود. برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا هیئت‌های شهرستانی ساماندهی شوند و در پی یک هدف حرکت کنیم زیرا شهرستان‌ها می‌توانند هیئت استان را به اهدافش نزدیک کنند.

پیست نقش جهان مخروبه شده است

وی در خصوص وضعیت چند سال اخیر پیست نقش جهان، اظهار کرد: پیست نقش جهان در وضعیت نامناسبی قرار دارد. آسفالت پیست از بین رفته و به طور کلی پیست مخروبه شده است که برای بازسازی آن حدوداً ۲ میلیارد تومان نیاز است و امیدوارم با رایزنی‌هایی که انجام خواهیم داد این پیست دوباره بازسازی شود. پیست نقش جهان دومین پیست بزرگ ایران است، ما با قدرت می‌گویم در رشته موتور ریس تا پایان سال قهرمان خواهیم داشت.

وی افزود: در برنامه‌های پیش رو هیئت همکاری با شهرداری را داریم و برنامه‌های مبنی بر برگزاری مسابقات موتور سواری محله‌ای در پیست نقش جهان را در دستور کار قرار داده‌ایم. در این مسابقات افراد می‌توانند زیر نظر مربی اصول ایمنی و حرفه‌ای موتور سواری را آموزش ببینند و هیجانات خود را تخلیه کنند تا از صدمان و سانحه‌های دل خراش رانندگی کاسته شود.

شاه زمانی با اشاره به تخلفاتی که پای آفرودکاران و ورزشکاران رشته موتور سنگین نوشته می‌شود، تصریح کرد: افرادی که زیر نظر هیئت در رشته آفرود فعالیت می‌کنند بسیار قانون مند هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند که هیچ آسیبی به محیط زیست نرسانند حتی این افراد در قالب برنا مه‌هایی به پاک سازی طبیعت می‌پردازند و نا حقی است که تخلف افرادی که بدون مجوز و خود در رشته آفرود فعالیت می‌کنند را به آفرودبازان حرفه‌ای نسبت داد. همچنین تخلفات افرادی که بدون مجوز در شهر با موتور سنگین تردد می‌کنند نباید مبنا قرار دهند زیرا افرادی که زیر نظر هیئت فعالیت دارند جز در پیست و یا مسیر خانه تا پیست ترددی در شهر ندارند و تمام فعالیت‌هایشان زیر نظر است.

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری در پایان گفت: هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال است و علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات یا ثبت نام کلاس‌های آموزشی و حضور در مسابقات به هیئت مراجعه کنند.

کد خبر 504337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.