ایستگاه‌های اتوبوس بدون مانع برای معلولان در آلمان

شهرهای کرویزتال، ورتا و متمان در آلمان به زودی از امکانات ویژه‌ای برای تردد ایمن تمام مردم با توانایی‌های جسمی متفاوت برخوردار خواهد بود و دیگر هیچ مانعی بر سر راه افراد ویلچرنشین در حین تردد در داخل شهر یا هنگام سوار شدن بر وسایل حمل و نقل وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردارهای سه شهر آلمانی کرویزتال، ورتا و متمان ضمن تلاش برای بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد شهری بدون مانع برای تردد ایمن افراد دارای معلولیت جسمی، قرار است ۲۵ ایستگاه اتوبوس جدید در سراسر مناطق شهری احداث کنند که با داشتن امکانات کافی در بالا و پایین رفتن این افراد از اتوبوس‌ها کمک خواهد کرد. هندریک ووست، وزیر حمل و نقل ایالت نوردراین-وستفالن تامین هزینه پیاده‌سازی این پروژه را بر عهده گرفته و در همین ابتدای کار، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در اختیار شهردارهای این سه منطقه قرار داده است.

ایستگاه‌های اتوبوس بدون مانع برای معلولان در آلمان

وزیر حمل و نقل آلمان نیز طرح جدید سه شهر کوچک کشور را مورد حمایت قرار داده و تاکید کرده است که تمام اقشار جامعه، با سنین و توانایی‌های جسمی متفاوت باید به طور برابر و با رفاه کامل، از حمل و نقل عمومی بهره‌مند باشند.

کلودیا میدندارف، نماینده ایالت نوردراین-وستفالن برای افراد دارای معلولیت جسمی قابلیت دسترسی تمام ساکنان یک شهر را بخشی ضروری از مشارکت اجتماعی افراد ویلچرنشین دانسته و ادعا کرده است، وی نیز به سهم خود پروژه جدید سه شهر آلمانی را مورد حمایت مالی قرار خواهد داد.

به طور کلی قرار است تعداد ۲۵ ایستگاه جدید اتوبوس در سه شهر آلمانی احداث شود که منطقه متمان از ۱۹ ایستگاه جدید برخوردار خواهد شد و قرار است هزینه‌ای برابر با ۷۴۵ هزار و ۸۰۰ یورو برای این کار در اختیار شهردار قرار بگیرد. ورتا که تنها حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است نیز دو ایستگاه جدید اتوبوس را در خود جای خواهد داد و چهار ایستگاه باقیمانده نیز سهم کرویزتال خواهد بود.

ایستگاه‌های اتوبوس بدون مانع برای معلولان در آلمان

کد خبر 504303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.