۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
مشخصات شیائومی Redmi 9C+ قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مؤلفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی Redmi 9C می‌تواند علاقمندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به نظر می‌رسد که شیائومی قصد دارد که بیشترین فروش ممکن در سال را از سری محبوب Redmi نصیب خود سازد به همین دلیل تعداد زیادی از این گوشی‌ها را روانه بازار کرده است برای مثال علاوه بر مدل استاندارد Redmi 9 که در تاریخ ۳۰ ژوئن راهی بازار شد، از آنجایی که قابلیت NFC در برخی از بازارها طرفدار بیشتری دارد شیائومی برای از دست ندادن این بخش بازار هم نسخه ردمی 9c NFC را هم در بازار عرضه کرده است.

مشخصات شیائومی Redmi 9C

بدنه شیائومی Redmi 9C

طراحی گوشی Redmi 9C چند ویژگی جالب توجه دارد که می‌توانید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. جالب است بدانید که شیائومی در این نسخه همانند نسخه معمولی خود از ماژول مستطیلی شکل استفاده کرده و سنسور اثرانگشت، باز هم در کنار گوشی جای نگرفته است. مزیت استفاده از این نوع سنسور اثرانگشت این است که حداقل دیگر نگران لک شدن لنز دوربین‌ها نخواهید بود و دسترسی انگشتان به آنها سریع‌تر است، اما در گوشی شیائومی Redmi 9C هم این سنسور در جایی واقع شده که به طور کلی از لنزها دور است.

جنس بدنه Xiaomi Redmi 9C از پلاستیک مقاوم بوده و بافت خاص استفاده شده روی آن علاوه بر این که از لغزندگی این میان رده خوب شیائومی کاسته است از لک شدن توسط انگشتان دست جلوگیری می‌کند و جلوه گوشی‌های مستحکم را نیز به آن داده است. پس اگر در طول روز چالش‌های زیادی با وسایل خود دارید نگران آسیب دیدن گوشی شیائومی Redmi 9C نباشید.

ردمی 9c NFC

آپشن‌های رنگی Redmi 9C هم شامل خاکستری تیره، زرد روشن و آبی است. به طور کلی کیفیت ساخت گوشی Redmi 9C همانند سایر گوشی‌های سری ردمی قابل توجه بوده و دکمه‌های آن هم واکنش لمسی بسیار خوبی داشته و سریع عمل می‌کنند. نسخه قبلی گوشی شیائومی Redmi 9C دارای دوربین سه‌گانه بود، اما در این نسخه گرچه همان ماژول مورد استفاده قرار گرفته و حتی جایگاه دوربین سوم را هم حذف نکرده ولی حقیقت این است که شما تنها دو لنز در اختیار خواهید داشت. سنسور اثر انگشت هم در این گوشی درست در مرکز پنل عقب جای داده شده و همانطور که گفته شد فاصله زیادی با لنزها دارد. دکمه تنظیم صدا و پاور در قسمت راست گوشی Redmi 9C واقع شده و درگاه سیم کارت و کارت حافظه در سمت چپ واقع شده است.

شیائومی Redmi 9C NFC

بر خلاف بسیاری از گوشی‌های موبایلی که جک هدفون در لبه پایینی واقع شده است در Redmi 9C لبه بالایی میزبان جک ۳.۵ میلی متری هدفون است، اما فاقد پورت مادون قرمز است. بلندگوی اصلی میکروفون و درگاه Micro USB هم در لبه پایین Redmi 9C جای داده شده است.

نمایشگر شیائومی Redmi 9C

نمایشگر هم یکی از مواردی است که بسیاری از خریداران گوشی‌های ارزان قیمت باید بدان توجه داشته باشند. تماشای فیلم، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، خواندن کتاب یا مواردی از این قبیل همه و همه از جمله مواردی است که اولویت کاربران گوشی‌های اقتصادی است. نمایشگر گوشی Redmi 9C اندازه‌ای برابر با ۶.۵۳ داشته که آن را برای کارهای متداول روزانه ایده‌آل می‌کند همچنین با رزولوشن ۱۶۴.۹×۷۷.۱×۹ پیکسل کیفیت تصویر +HD را ارائه داده است.

از نظر ارائه رنگ هم این نمایشگر رنگ‌های غنی و شارپی را به نمایش می‌گذارد که با توجه به برچسب قیمتی که دارد قابل ستایش است. میزان روشنایی نمایشگر Redmi 9C نیز به اندازه‌ای است که حتی در روشنایی شدید محیط‌های بیرونی هم برای خواندن محتوا و استفاده از آن مشکلی نخواهید داشت علاوه بر آن امکان فیلتر نور آبی هم در تنظیمات آن گنجانده شده که می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

دوربین شیائومی Redmi 9C

شیائومی همواره سعی کرده که بهترین ترکیب سخت افزاری را برای گوشی‌های سری ردمی خود در نظر بگیرد تا جایی که برخی از این مدل‌ها از نظر دوربین از جمله مدل‌های محبوب بازار است، اما به نظر می‌رسد که شیائومی در ارائه این نسخه یک عقبگرد داشته و با وجود این که نسخه استاندارد این مدل، دوربین سه گانه داشته است اما این مدل تنها دو لنز دارد و در آن خبری از لنز سنسور تشخیص عمق نیست. لنز اصلی آن ۱۳ مگاپیکسلی بوده و به یک لنز ماکرو هم مجهز شده است. دوربین سلفی هم پنج مگاپیکسلی است. به طور کلی می‌توان گفت که دوربین Redmi 9C در روشنایی روز عکس‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد، اما نباید از آن انتظار یک گوشی گران قیمت بازار را داشته باشید.

سخت افزار شیائومی Redmi 9C

باز هم شرکت مدیا تک همان شرکتی که بخش عظیمی از تراشه‌های میان رده را تأمین می‌کند در ساخت این مدل هم همکار شیائومی بوده است. تراشه مدیاتک استفاده شده در این دستگاه در گوشی‌های دیگری مثل ریلمی سی ۱۱ هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پردازنده هشت هسته‌ای حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. گوشی شیائومی Redmi 9C حتی سخت‌ترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا می‌کند، اما فراموش نکنید که این یک گوشی هوشمند ارزان قیمت و برای سرگرمی مداوم در بازی‌ها در نظر گرفته نشده است. پس اگر گیمر هستید کلاس‌های بالاتر سری محبوب ردمی را در خرید گوشی مد نظر قرار دهید.

از نظر مقدار حافظه و رم هم دو نسخه ۳۲/۲ و ۶۴/۳ گیگابایتی از گوشی شیائومی Redmi 9C در بازار موجود بوده و از بین این مدل‌ها می‌توانید بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. یکی از نکات مثبت Redmi 9C هم برخورداری از درگاه اختصاصی کارت حافظه است از این رو به همراه دو سیم کارت می‌توانید از حافظه بیشتری هم برخوردار شوید. Redmi 9C یک سیستم عامل مرتبی را دریافت کرده که روی اندروید ۱۰ با رابط کاربری MiUI ساخته شده است. رابط کاربری Redmi 9C شیائومی بسیار سریع بوده و هیچ تأخیری در اجرای برنامه‌ها و گشت و گذار بین تب‌های مختلف وجود ایجاد نمی‌کند. همه برنامه‌ها به سرعت باز می‌شوند و تجربه کاربری بسیار نرم و بدون کوچک‌ترین کندی را در اختیار شما قرار می‌دهد. ویژگی مهم دیگر وجود ماژول NFC است. Redmi 9C از شبکه Wi-Fi دوگانه، بلوتوث ۵.۰ و پشتیبانی از سیگنال GPS دقیق و سریع هم برخوردار است.

باتری شیائومی Redmi 9C

یکی دیگر از نقاط قوت (Redmi 9C (NFC برخورداری از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپری است که مدت زمان زیادی شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. با توجه به این که کیفیت تصویر نمایشگر +HD بوده به نسبت نمایشگرهای FULL HD شارژ بسیار کمتری را مصرف خواهد کرد.

همچنین بهینه سازی‌های تراشه جدید مدیاتک در این گوشی هم عملکرد بسیار خوب باتری را در پی داشته است. به طور میانگین می‌توان گفت که در زمان تماشای ویدئوهای یوتیوب به مدت یک ساعت و با حداکثر روشنایی (Redmi 9C (NFC تنها ۹ درصد از شارژ خود را مصرف می‌کند اما در نظر داشته باشید که این میزان ممکن است بسته به مواردی کمتر یا بیشتر شود. اگر در مورد زمان شارژ شدن صبور نیستید باید گفت که برخورداری از پورت شارژ کمی قدیمی و فست شارژ استاندارد ۱۰ وات کمی زمان خواهد برد ولی به طول عمر آن می‌ارزد.

استفاده از قابلیت NFC این گوشی را یک سطح از گوشی‌های پایین رده بازار بالاتر آورده چرا که این قابلیت بیشتر در گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده‌های گران قیمت‌تر دیده می‌شود.

مزایای شیائومی Redmi 9C

  • نمایشگر روشن با غنای رنگ خوب
  • باتری بزرگ و طول عمر فوق‌العاده
  • وجود NFC

معایب شیائومی Redmi 9C

  • استفاده از پورت Micro USB

قیمت شیائومی Redmi 9C

  • با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi 9C با حافظه ۶۴ گیگابایت با رم سه و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.
  • با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Redmi 9C با حافظه ۳۲ گیگابایت با رم دو و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ در حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا شیائومی Redmi 9C بخریم؟

شیائومی Redmi 9C در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

گوشی شیائومی مدل Redmi 9C با داشتن قدرت پردازشی مناسب، دوربین سه‌گانه، باتری با ظرفیت مناسب، ۶۴/۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت مناسب می‌تواند پیشنهاد جذابی برای بسیاری از کاربران باشد بنابراین اگر قصد خرید گوشی با قیمت مناسب را دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً مشخصات این گوشی هوشمند را بررسی کنید.

کد خبر 504288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    8 1
    من که گرفتمش چهارو شیشصد یعنی گولم زد فروشنده
    • علی IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      2 1
      اگه سال پیش خریدی درسته
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    0 0
    من فروردین ماه ۱۴۰۰خریدمش ۱۵۰۰۰۰۰
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    2 0
    Redmi9cنوت چند هست؟
  • عمران US ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    خوب