نظر کارشناسان داوری در خصوص صحنه‌های مشکوک بازی پرسپولیس و گل گهر

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب تیم پرسپولیس و گل گهر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس و گل گهر در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که با نتیجه سه بر یک به سود پرسپولیس تمام شد.

صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط «نوذر رودنیل» و «حیدر سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:
 

نوذر رودنیل: پنالتی که برای پرسپولیس گرفته شد و اخطارهایی که توسط داور داده شد درست بود. خطای بازی خطرناک عالیشاه بود که برعکس به تیم گل گهر داد.

نکته مهم بازی، دقیقه ۵۹ بود که داخل محوطه جریمه پرسپولیس خطا روی بازیکن گل گهر شد و باید پنالتی اعلام می‌شد. گل محمدی به دلیل اعتراض شدید اخطار گرفت که حتماً باید اخطار دوم و اخراج به او داده می‌شد. از دقیقه ۵۵ تا ۶۵ بازی درگیرانه بود که مقصر داور بود و باید کنترل بیشتری می‌کرد، در دقیقه ۸۶ خطا روی لک درست بود.

حیدر سلیمانی: اشکان خورشیدی داور با تجربه‌ای است و نیمه اول را با تجربه مدیریتی خوب قضاوت کرد. دقیقه یک بازی کمک داور آفساید اعلام کرد که کاملاً صحیح بود و گل گل گهر مردود اعلام شد، پنالتی که برای پرسپولیس گرفته شد صحیح بود، بازیکن گل گهر قصدی برای خطا نداشت ولی چون کنترل خود را از دست داد بی احتیاطی محسوب شد و مانع حرکت مهاجم پرسپولیس شد.

اخطارهایی که در این بازی داده شد به جز اخطار کنعانی زادگان، درست بود. در نیمه دوم یک صحنه برای گل گهر اتفاق افتاد که مانند صحنه پنالتی پرسپولیس بود و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد، اما چون مسلط بر خط طولی نبود تنها خطا اعلام کرد. داور اگر می‌خواست خطا را بیرون از محوطه جریمه بگیرد نباید به سمت داور چهارم می‌آمد، زیرا داور چهارم گفت که خطا داخل محوطه جریمه بود ولی داور وسط در آخر تصمیم خود را عملی کرد. اعتقاد دارم تمام مسئولیت‌ها و تصمیمات نهایی بازی دست داور است و باید پذیرای عملکرد خود باشد. پنالتی برای گل گهر باید گرفته می‌شد که اشتباه تأثیر گذار اشکان خورشیدی بود.

کد خبر 504287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 2091775118 IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 4
    دردقیقه 59 ابتدا مهاجم گل گهردست خود را بابردن زیر بغل بازیکن پرسپولیس دستش را قفل کرد درست شبیه حرکت راموس با محمد صلاح درفینال لیگ قهرمانان اروپا ومدافع پرسپولیس را به جلو پرت کر د اگراتفای هم بعد افتاده باشد چون ابتدا خطای مهاجم رخ داده می بایست به نفع پرسپولیس خطا گرفته شود اگر فیلم بازی با دقت دیده شود کاملا صحنه قابل رویت است ضمنا امکان ندارد ابتدا بازیکن پرسپولیس خطا کرده باشد وبازیکن گل گهربتواند در شرایطی که خطا به رویش اتفاق افتاده این چنین دستش را زیر بغل بازیکن پرسپولیس بگذارد ودستش را قفل کند
  • مهدی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 3
    خطا روی خط صحیح بود وحتی محل خطا گردوخاک نیز بلند شد صدرصد تصمیم آقای خورشید ی د ست بود
  • افشار IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    واقعا‌‌حق‌گل‌گهر‌نابود‌کردن‌استقلال‌هیچ‌تاکتیکی‌برای‌‌بازی نداشت معلوم بود از قبل برای نابود کردن گل گهر نقشه کشیده بودن داور وگزارشگر‌ هماهنگ‌بودن گزارشگر‌وقتی توپ به دست‌بازیکن‌گل‌گهر خورد وپنالتی نبود گفت کارشناسان‌باید نظر بدهند ولی وقتی همون‌صحنه‌ برا استقلال‌اتفاق افتاد بدون درنگ گفت‌بسته بود گزارش‌بازی نگاه‌کنید قشنگ میفهمید گزارشگر‌کاملا‌‌وحساب‌شده‌از‌استقلال حمایت‌میکند وبرای سرپوش گذاشتن به ناداوریها شارژ شده است