تردد کامیون‌های صادرات کالا از مرز آستارا ۴۶ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: تردد کامیون‌های صادرات کالا از مرز زمینی این شهرستان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۶ درصد افزایش یافته و این نشانگر رونق صادرات و ترانزیت کالاها از این خطه مرزی است.

به گزارش ایمنا، منصور بابایی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری میزان ورود کامیون‌های واردات کالا از مرز زمینی آستارا به ایران، نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار دستگاه کامیون از مرز زمینی آستارا برای صادرات یا ترانزیت کالاها خارج و ۱۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون نیز برای واردات کالاها به کشور وارد شده است.

مدیر پایانه مرزی آستارا بار عمده کامیون‌های صادرات، واردات و ترانزیت کالا را میوه و تره بار و مصالح ساختمانی اعلام و تصریح کرد: صادرات کالا در نیمه دوم سال به لحاظ مصادف بودن با فصل برداشت محصولات کشاورزی، نسبت به نیم سال نخست افزایش خواهد یافت.

بابایی ادامه داد: بعد از شیوع جهانی ویروس کرونا، تردد مسافر از مرز زمینی آستارا همچون بسیاری از مرزهای کشورهای دیگر ممنوع شده است و در برخی موارد نظیر انتقال زندانیان یا دانشجویان، تردد به صورت موردی و با هماهنگی صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 504215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.