سایت موزه گورستان عیلامیان بوشهر احداث می‌شود

شهردار بندر بوشهر گفت: سایت موزه گورستان عیلامیان در محله شغاب این شهر به عنوان یک مرجع مشهور جهانی در دانش باستان شناسی احداث می‌‎شود.

به گزارش ایمنا، حسین صالحیان در این باره اظهار کرد: از دیدگاه باستان شناسان این گورستان بیان‌گر یک سنت تدفینی است که به طور احتمالی از دوره هخامنشی آغاز شده، اما تاریخ گذاری صورت گرفته پیرامون آن از اواخر دوره اشکانی تا اوایل دوره ساسانی و ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سال قدمت دارد.

وی تصریح کرد: گورستان شغاب در دانش باستان شناسی شهرت جهانی دارد و احداث سایت موزه آن حائز اهمیت بسیار زیادی است زیرا به گواه یکی از باستان شناسان بین المللی نوع تدفین اجساد در این گورستان در هیچ جای دنیا یافت نشده است.

شهردار بوشهر افزود: در این زمینه از "ده پهلوان" به عنوان عضو هیئت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه تهران کمک گرفته شده تا بتوان با استفاده از ظرفیت‎‌های علمی وی نسبت به احداث سایت موزه گورستان عیلامیان بوشهر اقدام کرد

صالحیان خاطر نشان کرد: بوشهر شهری با قدمت تاریخی بسیار بالا است که در صورت احیای ظرفیت‌های تاریخی آن به شهری با تراز شهرهای اصفهان، شیراز، یزد در سطح ملی و بین المللی معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در صورت توجه لازم به ظرفیت تاریخی بوشهر گردشگری آن و به ویژه از لحاظ تاریخی رونق گرفته و وضعیت اقتصادی و اشتغال ساکنان این بندر نیز به واسطه صنعت گردشگری متحول می‌‏شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 504212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.