جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب همراه با یادمان "پروفسور کیاست پور"

مرکز آموزش نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب یادمان "پروفسور احمد کیاست پور" کرده است.

به گزارش ایمنا، مهری نقوی با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره به پیشنهاد شورای علمی مرکز نجوم ادیب در راستای پاسداشت زحمات و تلاش‌های دکتر کیاست پور در زمینه علم نجوم و اپتیک و یادمان این شخصیت علمی به عنوان یکی از بنیانگذاران مرکز نجوم ادیب و با هدف ترویج علم به ویژه علم نجوم برنامه ریزی شده است.

وی گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن اصفهان از جمله حامیان اصلی جشنواره ملی ترویج نجوم است.

مدیر مرکز نجوم ادیب با اشاره به اینکه جشنواره ملی ترویج نجوم در دو بخش فراخوان مقالات علمی و عکس نجومی برگزار می‌شود، افزود: بخش فراخوان مقاله‌های علمی محورهای موضوعی شامل موضوعات خورشید و منظومه شمسی، نجوم رصدی، علم و فناوری فضایی، سیارات فراخورشیدی، اختر فیزیک، اختر زیست شناسی و کیهان شناسی است.

وی با اشاره به محورهای موضوعی بخش عکاسی ادامه داد : آسمان شب یا نمای باز، عمق آسمان(deep sky) و منظومه شمسی از جمله بخش‌های مسابقه عکس نجومی است که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریورماه سال جاری به آدرس www.nojoum.esfahanfarhang.ir ارسال کنند.

مهری نقوی گفت: داوری آثار در ماه مهر و آبان انجام می‌شود که پس از انجام داوری، آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آذرماه در فضای مجازی اعلام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب به عنوان نخستین جشنواره کشوری در موضوع نجوم، در روز ۱۸ آذرماه با اعلام آثار برگزیده به ایستگاه آخر خواهد رسید و مقرر شده که این جشنواره سالانه در مرکز نجوم ادیب برگزار شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۶۶۸۳۵۳۵ تماس حاصل کنند.

جشنواره ملی ترویج نجوم ادیب همراه با یادمان "پروفسور کیاست پور"

کد خبر 504180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.