نقش استارتاپ‌ها در هوشمندسازی حمل و نقل همگانی

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: بسیاری از استارتاپ‌ها در زمینه برنامه نویسی، برنامه ریزی و اعمال تنظیمات بر روی سیستم‌های حمل و نقلی، بنا به درخواست‌ بهره بردار، کمک کننده هستند. این تنظیمات هم برای مسافر و هم برای بهره بردار قابل استفاده است.

مجید عموچی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که استارتاپ‌ها در حوزه آی تی اس (سیستم‌های هوشمند ترافیک) و حوزه حمل و نقل عمومی بسیار کمک کننده هستند، خاطرنشان کرد: آی تی اس در حوزه حمل و نقل همگانی می‌تواند شامل دستگاه‌های کارتخوان و سیستم ای وی ال یا سیستم هوشمند موقعیت‌یاب اتوبوس‌ها باشد که به نمایشگرها یا نرم افزارهای موبایلی وصل می‌شود و موقعیت اتوبوس در لحظه یا زمان رسیدن اتوبوس را مشخص می‌کند.

وی اضافه کرد: کنترل زمان ورود و خروج راننده، موقعیت راننده در طول خطوط اتوبوس و پرداخت غیر نقدی از طریق QR از دیگر فواید سیستم ای وی ال و از جمله خدماتی است که استارتاپ‌ها می‌توانند در حوزه حمل و نقل عمومی ارائه دهند.

این کارشناس راه و ترابری تصریح کرد: بسیاری از استارتاپ‌ها در زمینه برنامه نویسی، برنامه‌ریزی و اعمال تنظیمات بر روی سیستم‌های حمل و نقلی، بنا به درخواست بهره بردار، کمک کننده هستند. این تنظیمات هم برای مسافر و هم برای بهره بردار قابل استفاده است.

عموچی تاکید کرد: شرکت‌های استار تاپ که در این حوزه فعال هستند می‌توانند مسیریابی اتوبوس و تعیین موقعیت آن را در شهر انجام دهند. این شرکت‌ها با تجهیزات و دانشی که در اختیار دارند تعداد جای پارک خالی خودرو در پارکینگ‌های سطح شهر را مشخص می‌کنند.

وی گفت: طی سال‌های اخیر معاونت فناوری ریاست جمهوری بر روی توسعه استارتاپ‌ها سرمایه گذاری زیادی کرد، مشوق‌ها و تسهیلات خوبی برای آنها در نظر گرفت و آن‌ها را به صنعت معرفی کرد تا کسب و کارشان رونق بگیرد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری با بیان این که موفقیت استارتاپ‌ها موجب شده تا تغییر نگرشی در مدیران شهری به وجود بیاید، ادامه داد: مجموعه شهرداری اصفهان طی چند سال اخیر رویکرد خوبی نسبت به استارتاپ‌ها داشته و این شرکت‌ها نه صرفاً در حوزه حمل و نقل عمومی، بلکه در حوزه‌های دیگر شهری مثل مدیریت پسماند نیز فعال بوده‌اند.

کد خبر 504142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.