تدابیر پادوا برای پویایی فضاهای عمومی

مقامات پادوا، کلانشهری در ایتالیا، در تلاش برای ارائه راه‌حل‌هایی هستند تا بتوانند فعالیت مردم را در فضاهای عمومی طی فصل پاییز افزایش دهند؛ زمینه‌سازی برای انجام ورزش در مکان‌های عمومی، جز اولویت‌های این افراد برای افزایش پویایی شهری خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پادوا در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده که اهدافی را در پیش گرفته است تا نشاط را برای فضاهای عمومی به ارمغان آورد و هر چه بیشتر، ساکنان را پس از پایان تعطیلات تابستانی نیز به انجام فعالیت‌های مختلف در این مکان‌ها سوق دهد. پروژه "ورزش خیابانی" از مهم‌ترین اهدافی است که وی قصد دارد برای ایجاد شهری پویا، طی تمام فصول سال، به کار گیرد. وزیر فرهنگ کشور نیز مدعی شده است پادوا را در رسیدن به هدف افزایش نشاط خود یاری خواهد داد و در این زمینه، به برگزاری رویدادهای مختلف در این فضاها خواهد پرداخت.

شهردار پادوا برای رسیدن به هدف خود قرار است در تمام پارک‌ها و میدان‌های شهر یک مربی ورزشی به کار گیرد تا به طور رایگان، آمادگی جسمانی را به عموم مردم آموزش دهند. البته دیگر فعالیت‌های جسمی نظیر دوچرخه‌سواری، اسکیت، اسکوتر، والیبال، بسکتبال و پارکور نیز به علاقمندان آموزش داده خواهد شد.

مقامات محلی پادوا از پیاده‌سازی طرح‌های خود برای افزایش پویایی مکان‌های عمومی در تاریخ دهم سپتامبر خبر داده و ادعا کرده‌اند، در ابتدای کار، به طور آزمایشی تنها دو مربی در میدان‌های اصلی شهر به آموزش مردم خواهند پرداخت و پس از آن، افراد بیشتری برای فعالیت در سایر میدان‌ها و پارک‌های شهر به کار گماشته می‌شود.

به هر مربی، برنامه زمانی خاصی برای فعالیت خود داده می‌شود و تنها در همان زمان می‌تواند به آموزش ورزش تخصصی خود مشغول شود. جالب است بدایند که مربیان می‌توانند در پایان هر دوره یک مسابقه ورزشی نیز بین داوطلبانی برگزار کنند که در تمام جلسات حضور داشته‌اند. شهردار مسئولیت اهدا جوایز به برندگان هر کلاس را به عهده گرفته است به این امید که تعداد افراد بیشتری را به پویایی در فضاهای عمومی دعوت کند.

کد خبر 504129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.