افتتاح دو ایستگاه جدید مترو در تهران/ نیاز پایتخت به ۱۰ هزار اتوبوس

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از افتتاح دو ایستگاه جدید مترو تا یک ماه و نیم آینده خبر داد و گفت:‌ تهران به ۱۰ هزار اتوبوس و دو هزار واگن مترو نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، سید مناف هاشمی درباره سرانجام راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید مترو اظهار کرد: اقدامات در این راستا صورت گرفته و به زودی تا یک ماه و نیم آینده دو ایستگاه دیگر از مترو تهران افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های جدید شامل ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ و ایستگاه توحید در خط هفت مترو تهران واقع شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران افزود: در زمینه تحقق اوراق مشارکت نیز به نتایج مؤثری رسیده‌ایم دو بانک شهر و رفاه قرار بوده در این راستا همکاری‌های لازم را انجام دهند که بانک شهر همکاری‌ها را داشته ولی در بانک رفاه با گروکشی‌هایی مواجه شده‌ایم و متأسفانه این مسأله در زمینه وثیقه‌گذاری سبب بروز مشکلاتی شد که قطعاً کندی روند سبب آسیب به شهروندان به دلیل کمبود حمل و نقل عمومی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خرید اتوبوس در دستور کار است، گفت: قراردادها در هفته جاری ابلاغ و نهایی می‌شود برای واگن‌های مترو تهران نیز تلاش‌هایی انجام داده‌ایم.

هاشمی گفت: در ۱۰ سال گذشته شهرداری تهران جهت بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی حمایت نشده است و این در حالی بوده که پایتخت اکنون فقط ۵۵۰۰ اتوبوس دارد که عمده این اتوبوس‌ها فرسوده است و نیاز به ۱۰ هزار اتوبوس داریم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واگن‌ها که اکنون ۱۱۰۰ مورد است نیز باید به بیش از دو هزار واگن برسد و در این شرایط جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر از طریق مترو به صورت روزانه امکانپذیر خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 504108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.