سوئد یک- اوکراین ۲/ شاگردان شوچنکو به انگلیس رسیدند

تیم ملی اوکراین با حذف سوئد حریف انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سوئد و اوکراین در ورزشگاه همپدن پارک به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک اوکراین به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های سوئد و اوکراین

ورزشگاه: همپدن پارک (گلاسگو، اسکاتلند)

گل‌ها: امیل فورسبرگ (دقیقه ۴۳) برای سوئد- اولکساندر زینچنکو (دقیقه ۲۷) و آرتم دووبیک (دقیقه ۱۲۲) برای اوکراین

اخراج: مارکوس دانیلسن (دقیقه ۹۹) از سوئد

سوئد: روبین اولسن، میکائیل لوستیگ (۸۳- امیل کرافت)، ویکتور لیندلف، مارکوس دانیلسن، لودویگ آگوستینسن (۸۳- پیِر بنگتسون)، کریستوفر اولسن (۱۰۱- فیلیپ هلاندرآلبین اکدال، سباستین لارسن (۹۷- ویکتور کلاسونامیل فورسبرگ، دژان کولوسفسکی (۹۷- روبین کوایسون) و الکساندرایساک (۹۷- مارکوس برگ)

سرمربی: یان اندرسون

اوکراین: گئورگی بوشچان، میکلا ماتوینکو، سرگئی کریوتسوف، ایلیا زابارنی، اولکساندر کاراوائف، اولکساندر زینچنکو، تاراس استپاننکو (۹۵- یوهن ماکارنکوسرگئی سیدورچوک (۱۱۸- رومن بزوسآندری یارمولنکو (۱۰۶- آرتم دووبیک) رومن یارمچوک (۹۱- آرتم بسدین (۱۰۲- ویکتور سیگانکوف)) و میکلا شاپارنکو (۶۱- روسلان مالینوفسکی)

سرمربی: آندری شوچنکو

داور: دانیله اورساتو (ایتالیا)

شرح بازی:

آخرین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ بین دو تیم سوئد و اوکراین در ورزشگاه همپدن پارک شهر گلاسگو برگزار می‌شد. سوئد که در مرحله گروهی بالاتر از اسپانیا به عنوان تیم نخست صعود کرده بود برابر ضعیف‌ترین تیم سومی قرار می‌گرفت که سهمیه صعود به این مرحله را گرفته بود. با این حال اوکراین که شانس کمتری نسبت به سوئد داشت زودتر به گل رسید، شاگردان شفچنکو در دقیقه ۲۷ توسط زینچنکو به گل رسیدند اما در حفظ این گل تا پایان نیمه نخست هم ناکام بودند و این امیل فورسبرگ، ستاره سوئد بود که در دقیقه ۴۳ گل تساوی را به زیبایی به ثمر رساند.

در نیمه دوم سوئد حاکم توپ و میدان در اکثر دقایق بازی بود و در سوی دیگر اوکراین بیشتر چشم به ضد حملات و استفاده از تک موقعیت‌ها داشت. سوئد که توسط فورسبرگ دو بار در نیمه دوم تیر دروازه اوکراین را لرزانده بود در نهایت نتوانست از برتری خود در نیمه دوم بهره ببرد تا دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای به بازی اضافه شود.

در اوقات اضافه در شرایطی که سوئد تیم برتر میدان بود و این اوکراین بود که قصد کشاندن بازی به ضربات پنالتی را داشت اما به یکباره با اخراج دانیلسن، مدافع سوئد بازی کاملاً متفاوت شد و این اوکراین بود که با یک یار بیشتر به دنبال زدن گل برتری قبل از پایان بازی بود. سوئد که با یک یار کمتر تا آخرین دقایق بازی مقاومت کرده بود اما در دقیقه ۱۲۱ روی یک ارسال از سمت چپ و ضربه سر مهاجم تعویضی اوکراین مغلوب شد تا بر خلاف پیش بینی‌ها این اوکراین باشد که به مرحله بعد صعود کند و حریف انگلیس شود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۷- اوکراین) - توپ ارسالی در محوطه جریمه اوکراین به زینچنکو رسید تا شوت محکم او با وجود برخورد به دست دروازه‌بان تبدیل به گل شود.

۱-۱ (دقیقه ۴۳- سوئد) - در واپسین دقایق نیمه نخست امیل فورسبرگ با شوتی از پشت محوطه جریمه به لطف برخورد به پای مدافع اوکراین و تغییر مسیر توپ دروازه اوکراین را باز کرد.

۱-۲ (دقیقه ۱+۱۲۰- اوکراین) - ارسال زینچنکو از سمت چپ در بین مدافعان سوئد با ضربه سر دووبیک همراه شد تا یک پیروزی دراماتیک برای اوکراین رقم بخورد.

کد خبر 504064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.