نمایشی روی پشت بام تالار هنر اصفهان

یک کارگردان گفت: به جای این که نمایش در سالن‌ها تماشا شود، اجرای "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" روی پشت بام تالار هنر انجام خواهد شد. در ماه‌های گذشته تصمیم گرفتیم که روند اجرا را تغییر دهیم، این کار برای رعایت شرایط ایمنی مخاطب و گروه همچنین ایجاد روندی تازه انتخاب شد.

دلاور خسرونیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ژانر نمایش "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" اجتماعی است و متن آن برداشتی از نمایشنامه "ننه دلاور و فرزندان او" نوشته برتولت برشت است. یک سال است که به صورت گروهی درگیر این نمایش هستیم.

وی با اشاره به مضمون این نمایش، افزود: نمایش درباره خانواده ننه دلاور است که در جنگی گرفتار شده و با یک گاری سیار کار خرید و فروش انجام می‌دهد. در حین نمایش فرزندان ننه دلاور یکی یکی کشته می‌شوند، اما او همچنان کار خود را ادامه می‌دهد.

این کارگردان ادامه داد: این اولین اجرای نمایش است که در تالار هنر اجرا می‌شود و احتمال دارد که در ادامه برای برخی جشنواره‌ها فرستاده شود.

خسرونیا اضافه کرد: تئاتر به پیش و پس از کرونا تقسیم می‌شود. فارغ از بیماری، به دلیل روند اجتماعی که مردم این روزها با آن درگیر هستند، نمایش‌ها باید با نگاه جدید آماده شود. اگر این نوع نگاه در آثار نمایشی باشد مخاطب برای حضور در سالن‌های تئاتر تشویق می‌شود و استقبال می‌کند.

وی در باره محل اجرای تئاتر، تصریح کرد: به جای این که نمایش در سالن‌ها تماشا شود، اجرای "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" روی پشت بام تالار هنر انجام خواهد شد. در ماه‌های گذشته تصمیم گرفتیم که روند اجرا را تغییر دهیم، این کار برای رعایت شرایط ایمنی مخاطب و گروه همچنین ایجاد روندی تازه انتخاب شد.

این کارگردان خاطر نشان کرد: سعی کردیم دسته مخاطبان جدیدی را وارد حوزه نمایش کنیم. از دید من کارهایی که نگاهی نو دارد باعث می‌شود مخاطبی که مدت‌ها تئاتر ندیده یا به تئاتر کلاسیک رغبت نشان نمی‌دهد، به جمع مخاطبان تئاتر افزوده شوند. ما بیشتر تلاش کردیم با این دسته از مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.

خسرونیا افزود: همیشه در تغییر موقعیت‌ها است که نسل جوان می‌تواند نگاه خود را ثابت کند. چیزی که باعث شده در این شرایط کار کنیم روحیه جوان تیم است که برای آنها شرایط مهم نیست بلکه نتیجه و هدف مهم است.

وی ادامه داد: همیشه اعتماد کمتری به جوانان و نگاه آنان وجود دارد و به کسانی که تجربه بیشتری دارند و کار بیشتری روی صحنه برده‌اند نگاه بهتری می‌شود. چرا که این افراد دیگر امتحان خود را پس داده‌اند و نتیجه کار آنها معلوم است.

این کارگردان خاطر نشان کرد: نه در اصفهان بلکه در همه جا وقتی یک گروه جوان می‌خواهند فعالیت کنند، مشکلات بیشتری سر راهشان قرار دارد. این مساله گریبانگیر ما هم بوده، اما سعی کردیم با گفتمان از این مرحله بگذریم و از فرصت خود استفاده کنیم.

خسرونیا اضافه کرد: حمایت‌های بسیار خوبی از سوی شهرداری و حوزه هنری از ما شد تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. امیدوارم از این کار استقبال خوبی بشود.

گفتنی است، نمایش "ننه دلاور به روایت دلاور سی ساله" از امروز _نهم تا بیست و سوم تیر ماه_ در تالار هنر اجرا خواهد داشت.

نمایشی روی پشت بام تالار هنر اصفهان

کد خبر 504058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.