۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
مروری بر سینمای وحشت

"احضار"، "کندی من"، "جهان فروزان"، "ارتش مردگان"، " انتلرز" از جمله فیلم‌هایی هستند که وحشت را به تصویر کشیده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سینما یکی از پرمخاطب ترین سرگرمی‌های فرهنگی است که مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کند. هر ژانر سینمایی مخاطب خاص خود را دارد. عده‌ای از ژانر خانوادگی استقبال می‌کنند و برخی دیگر از ژانر وحشت. زمانی که واژه وحشت را می‌شنویم، مفاهیمی چون ترس، تپش قلب، کابوس، پدیده‌های غیرطبیعی و روح در ذهنمان تداعی می‌شود که می‌توان گفت فیلم‌های ژانر وحشت همه یا برخی از این ویژگی‌ها را دارد. فیلم‌هایی بسیاری با محتوای وحشت ساخته شده که در ادامه به بررسی چند نمونه از آنها می‌پردازیم.

احضار (The Conjuring)

شاید بتوان "احضار" را یکی از پرمخاطب ترین فیلم‌های ۲۰۲۱ در ژانر وحشت دانست. اولین سری این فیلم در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی "James Wan (جیمز وان)" اکران شد که طرفداران بسیار پیدا کرد و در صدر پر فروش‌ترین‌ها قرار گرفت. پس از آن قسمت‌های دیگری از این فیلم جذاب ساخته شد که هرکدام داستان و روایات ترسناک و بعضاً واقعی را به تصویر می‌کشید. "احضار ۲"، "آنابل: آفرینش"، "آنابل"آنابل به خانه می‌آید"، "نفرین لیورونا" و جدیدترین سری از این مجموعه "احضار: شیطان مرا وادار کرد"، است. ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون بازیگران نقش لورن و اِد، دو محقق هستند که در زمینه ارواح و پدیده‌های غیرعادی همچون تسخیر روح و جن‌گیری مهارت دارند. آن‌ها هر بار با یکی از این موجودات غیرطبیعی مبارزه می‌کنند.

مروری بر سینمای وحشت

کندی من (Candyman)

این فیلم دنباله‌ای از فیلم کلاسیک "Candyma" است که سری اول آن برای نخستین بار در سال ۱۹۹۲ اکران شد. داستان درباره جوان سیاهپوستی است که حقایق زندگی "کندی من" را کشف می‌کند و به دنبال کنجکاوی اش در واقعیت، قدرت خود را از دست می‌دهد. افسانه "کندی من" روایتی دردناک از زندگی یک برده سیاهپوست است که در پی حوادثی دست او را بریده‌اند و به جای آن یک قلاب گذاشته‌اند. این فیلم به کارگردانی "نیا داکاستا" یکی از کارگردانان زن سینمای‌ هالیوود ساخته شده است. یحیی عبدل متین، بازیگری که پس از فیلم "اکوامن" بسیار مطرح شد در این فیلم ایفای نقش می‌کند. اکران کندی من به دلیل تعطیلی سینماهای‌ هالیوود به دلیل شیوع بیماری کرونا، به پنجم شهریور امسال موکول شد.

جهان فروزان (The Blazing World)

یک زن جوان پس از حادثه دردناکی که در کودکی برای خواهر دوقلویش اتفاق افتاده، به خانه خانوادگی خود باز می‌گردد و برای فرار از حقایق زندگی خود از جهان پیرامون فاصله می‌گیرد و کم کم به بعد دیگری کشیده می‌شود. این فیلم به کارگردانی "کارلسون یانگ" اولین بار در ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ اکران شد. "جهان فروزان" اولین فیلم داستانی بلند این کارگردان است. Ace Anderson, Sophia Bernard, Laurel Day از جمله ستارگانی هستند که در این فیلم بازی می‌کنند.

مروری بر سینمای وحشت

ارتش مردگان (Army of the Dead)

زامبی یکی از موضوعاتی است که همچنان در سینمای‌ هالیوود مورد توجه است و هنوز هم فیلم‌هایی با این موضوع به تصویر کشیده می‌شود که مخاطبان ویژه خود را دارد. "ارتش مردگان" (Army of the Dead) به کارگردانی "زک اسنایدر" ساخته شده است. داستان این فیلم مربوط به گروهی سارق است که قصد دارند بزرگترین سرقتی که تا به حال انجام داده‌اند را در شهر لاس وگاس به سرانجام برسانند، شهری که مورد هجوم زامبی‌ها قرار گرفته و این ارتش به آن مکان یورش می‌برند. فیلم‌های شناخته شده و معروف بسیاری همچون "بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت"، "مرد پولادین" و "طلوع مردگان" توسط کارگردان این فیلم ساخته شده است.

انتلرز (Antlers)

این فیلم اولین تجربه "اسکات کوپر" در زمینه ژانر ترسناک است. داستان فیلم پیرامون موجودی افسانه‌ای و رازآلود می‌گردد که پسربچه ای مرموز در خانه خود از آن نگه داری می‌کند. یک معلم و برادرش در مواجه با این کودک درگیر حوادثی می‌شوند و برای حفظ مردم شهر خود در مقابل این موجود رازآلود تلاش می‌کنند. اکران این فیلم مثل بسیاری دیگر از فیلم‌های‌ هالیوود در مواجه با ویروس کرونا درگیر چالش‌های فراوان شد، اما سرانجام در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ (۱ اسفند ۱۳۹۹) اکران شد. کری راسل، جسی پلمونز، جرمی توماس از جمله بازیگران سرشناسی هستند که در این فیلم با داستانی جذاب نقش آفرینی می‌کنند.

کد خبر 504051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.