کلاهبرداری از فوتبالیست حرفه ای در هرمزگان

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک پرونده کلاهبرداری اینستاگرامی خبر داد و گفت: افراد کلاهبردار با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی مجازی تورگستری می‌کنند.

به گزارش ایمنا، احسان بهمنی افزود: در روز گذشته شخصی از طریق صفحه ورزشی اینستاگرامی از یک فوتبالیست هرمزگانی مبلغ ۱۱ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم با انتشار تبلیغ فروش کفش‌های ورزشی خارجی با تخفیف ویژه در استوری پیج‌های پرطرفدار بلاگرها، موفق به هدایت افراد به فروشگاه جعلی خود در اینستاگرام شده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: متهم پس از ارتباط با مشتری در دایرکت و اعلام شماره کارت بانکی هزینه کفش ورزشی را دریافت و تا مدتی با دروغگویی موجب امیدواری مشتری جهت دریافت کالا یا پول پرداختی شده است.

بهمنی با بیان اینکه هویت و مکان متهم حقیقی در استانی دیگر شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی حساب‌های بانکی وی مسدود شد، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم مبلغ دریافتی از شاکی این پرونده را به کارت بانکی شاکی دیگری برای اخذ رضایت واریز کرده است.

وی ادامه داد: با دستور مقام قضائی مبلغ متعلق به شاکی پرونده از حساب بانکی متهم به وی عودت و پرونده به پلیس فتا استان مربوطه برای اقدامات نهایی و صدور کیفرخواست ارجاع شد.

رئیس پلیس استان هرمزگان ضمن توصیه به شهروندان برای بررسی صحت و اصالت فروشگاه‌های مجازی و عدم اعتماد به تبلیغات وسوسه انگیز، اضافه کرد: برخی از افراد کلاهبردار با راه اندازی فروشگاه‌های جعلی در اینستاگرام و تبلیغات گسترده موفق به جلب اعتماد و دریافت بیعانه یا کل مبلغ از مشتریان بی خبر می‌شوند، لذا ازهموطنان خواستاریم مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش کنند.

منبع: رکنا

کد خبر 504044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.