درباره دوپینگ‌ ملی‌پوش کاراته در حال مکاتبه هستیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای پیگیری مشکل ملی‌پوش کاراته در حال مکاتبه هستیم.

به گزارش ایمنا، امروز (سه‌شنبه) ۸ تیر ۱۴۰۰، مراسم رونمایی از سرود کاروان المپیکی ایران به میزبانی پردیس سینمایی باغ کتاب با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و پیروز حناچی شهردار تهران برگزار شد.

سیدرضا صالحی امیری در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هدف از حضور در المپیک تنها رفتن روی سکوی قهرمانی نیست، بلکه نشان دادن همبستگی ملت‌ها، اقوام و جامعه یک رنگ است، چرا که مفهوم منشور المپیک همبستگی است.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره برگزاری جشنواره شعر المپیک توضیح داد: در حال حاضر ۱۲۰ شاعر آثار خود را ارائه کرده‌اند که ۵ اثر برگزیده شدند. ما به جای اینکه در فضای بسته و دیوارهای بسته باشیم، فضای فعالیت‌ها را در متن جامعه آوردیم. این المپیک تنها المپیک قهرمانی و سکو نیست بلکه در بحث‌های فرهنگی نیز کارهای بزرگی انجام شده است. امیدوارم در پایان مجموعه فعالیت‌های ما در بحث فرهنگی و قهرمانی کام ملت را شاد کند.

صالحی امیری افزود: سعی کردیم در این دوره آنچه وظیفه ما، دولت، فدراسیون‌ها و وزارت ورزش بوده را انجام و همه داشته‌ها را به میدان آوردیم. برای اولین بار ۱۰ دختر کسب سهمیه کرده‌اند و ورزشکاران ما افتخار آفرینی خواهند کرد.

وی درباره پیگیری دوپینگ یک کاراته‌کا نیز گفت: هر روز جلسات برگزار می‌شود. امروز جلسه داشتیم و فردا هم جلسه داریم با فدراسیون جهانی مکاتبه می‌کنیم. حق او اینگونه نبود ولی باید مسیر حقوقی را دنبال کنیم. سجادی جلسات کارشناسی دارد امیدوارم بتوانیم تخفیف بگیریم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره دلیل به تأخیر افتادن مراسم بدرقه کاروان ایران نیز گفت: چون‌مراسم قرار بود در فضای بسته برگزار شود پزشکان و فدراسیون پزشکی ورزشی صلاح دانستند که این مراسم در فضای باز برگزار شود و محل آن آکادمی خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 504035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.