کمیته بررسی عملکرد شرکت ملی پتروشیمی تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ای برای بررسی عملکرد شرکت ملی پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در این کمیسیون خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نخستین دستور کار امروز کمیسیون انرژی بررسی عملکرد سه ماهه وزارت نیروز درباره احکام مروبط به این وزارت خانه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود.

وی افزود: تبصره‌های زیادی به وزارت نیرو مربوط در بودجه ۱۴۰۰ مربوط است، بر همین اساس مقرر شد که عملکرد سه ماه این وزارت خانه با توجه به تبصره‌هایی که در قانون وجود دارد به صورت مستمر رسیدگی شود و در نشست امروز تبصره ۱۵ قانون بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی طرح استفساریه در بند (ز) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ دومین دستور کار امروز کمیسیون بود، طبق این بند وزارت نفت موظف است ۱۵۰ هزار میلیارد ریال را برای تهیه قیر رایگان تأمین اعتبار کند. محلی هم که برای تأمین اعتبار آن در نظر گرفته شده از مازاد درآمدهای حاصل جز (۲) بند (ب) تبصره مذکور است.

نغعی خاطرنشان کرد: تحلیل وزارت نفت برای عدم تأمین اعتبار این است که طبق قانون تأمین اعتبار برای ۶ ماهه دوم سال است اما تعدادی از نمایندگان طرح استفساریه را مطرح کردند و کمیسیون رأی مثبت به این استفساریه داد که طبق آن وزارت نفت مکلف است در ۶ ماه ابتدایی سال هم به صورت ماهانه این اعتبار را تأمین کند.

وی تاکید کرد: درخواست تعدادی از نمایندگان درباره اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس درباره عملکرد شرکت ملی پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود.

وی افزود: ناصرموسوی لارگانی به عنوان نماینده تقاضا کنندگان موضوعات این درخواست را مطرح کرد و نمایندگان و مدیرعامل صنایع پتروشیمی و مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس نیز در این نشست حاضر بوده و توضیحاتی را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمع بندی کمیسیون بر این شد که کمیته‌ای متشکل از تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون برای بررسی دقیق ابعاد این موضوع تشکیل شود. این کمیته ۱۰ روز فرصت دارد ابعاد مختلف موضوع را بررسی کرده و گزارش آن را برای تصمیم گیری بعدی به کمیسیون انرژی ارائه دهد.

کد خبر 504024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.