آیا امباپه مقصر بود؟

بدون گل، بدون جام، با انبوهی از انتقادات: آیا واقعاً متهم ردیف اول حذف تلخ فرانسوی‌ها، پسر طلایی کشور عاشقانه‌هاست؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، شکست و حذف ناباورانه تیم ملی فرانسه از مسابقات یورو ۲۰۲۰ در دیدار برابر سوئیس تعجب بسیاری را برانگیخت، آن هم در شرایطی که متهم ردیف اول امباپه شناخته شد و پنالتی از دست رفته باعث شد قهرمان جهان نتواند در یورو بماند.

از همه نظر، فصل ۲۱-۲۰۲۰ بهترین فصل کیلیان امباپه بود. مهاجم پاری سن ژرمن فقط در ۴۷ مسابقه ۴۲ گل و ۱۱ پاس گل برای باشگاهش به ثمر رساند و هر ۷۰ دقیقه حضور او در زمین مسابقه منجر به یک گل شد. با این حال همه چیز برای ستاره فرانسه عالی تمام نشد.

امباپه با تیم باشگاهی‌اش یعنی پی اس جی به لطف نمایش‌های درخشان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما در سطح لیگ برتر فرانسه موفق نشد مثل همیشه به عنوان قهرمانی دست پیدا کند که باعث ناامید بسیاری از هواداران تیم متمول فرانسوی شد.

اما با نگاهی به عملکرد کیلیان در مسابقات یورو، احتمالات زیادی وجود داشت که شاید امباپه به عنوان یکی از برترین بازیکنان تورنمنت لقب بگیرد. با این حال این بازیکن نه تنها در طول ۱۲۰ دقیقه بازی برابر سوئیس نتوانست تأثیر خاصی بر روی خط حمله فرانسه بگذارد، بلکه موقعیت سوزی‌های او حتی در ضربات پنالتی نیز ادامه داشت و با مهار پنالتی او توسط زومر، دروازبان تیم ملی سوئیس، فرانسه از دور مسابقات کنار رفت. به این ترتیب شاگردان دیدیه دشان در یک شب ناامید کننده و بسیار ناباورانه حذف شدند.

جروم روتن، ستاره سابق موناکو و پاری سن ژرمن، امباپه را از انتقادات خود دریغ نکرده و خاطرنشان کرد که این فوق ستاره دارای "خود بزرگ بینی" است و این مسئله باید حتماً مورد بررسی قرار بگیرد. مسئله‌ای که نه فقط روتن، بلکه بسیاری از افراد به آن اشاره کردند و مدعی شدند شرایط امباپه و ذهنیت این بازیکن باعث شد تا او پنالتی حساس تیم ملی کشورش را از دست بدهد.

امانوئل پتی، هافبک سابق فرانسه نیز درباره امباپه گفته: جدا از مشکلات جسمانی و مسائلی که به هیکل و فیزیک بدنی امباپه بر می‌گردد و همچنین مشکلاتی ذهنی‌اش، من تصور می‌کنم که ذهن امباپه به طور کامل گرفتار شده و این بازیکن باید یک قدم به عقب برگردد تا بتواند شرایط خود را اصلاح کند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم او کاملاً تحت تأثیر بازی نیمار در پی اس جی قرار گرفته است. امباپه می‌خواهد هر کاری که نیمار داخل زمین مسابقه انجام می‌دهد را تکرار کند و به همین خاطر اصلاً نمی‌تواند بازی خوب خود را ارائه دهد چون که ذهنیت او به طور کلی ایراد دارد.

با همه این تفاسیر، امباپه در حالی پا به مسابقات یورو گذاشت که ذهن او کاملاً درگیر بود. ستاره فرانسوی حتی سایه‌ای از آنچه از او انتظار می‌رفت نیز ظاهر نشد و سروصدای زیاد درباره انتقال احتمالی او به رئال مادرید و توجهات زیاد رسانه‌ها احتمالاً بر شرایط این بازیکن تأثیر گذاشت. امباپه جوان و است و جویای نام و هنوز راه درازی در پیش دارد. بازیکنی که فعلاً از نظر رسانه و هوادار، متهم ردیف اول است برای حذف خروس‌ها از یورو ۲۰۲۰.

کد خبر 504002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.