نسل اول قطارهای مترو تهران اورهال می‌شود

یک فوریت انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اورهال قطارهای مترو در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان جلسه امروز _سه‌شنبه ۸ تیرماه_ شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح بند (۱) تبصره (۳) ماده واحده مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران و مجوز انتشار ۳۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی به منظور اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر تهران» در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

محسن هاشمی در جریان بررسی این لایحه با اشاره به حضور نیافتن معاون مالی شهرداری و توضیحات مدیرعامل مترو به شوخی گفت: چون اسم ایشان هم امام است و معاونت مالی هم نامشان امامی است اشکالی ندارد.

علی امام، مدیر عامل شرکت مترو تهران در توضیح این لایحه گفت: سالانه در قانون بودجه کل کشور، ردیفی برای انتشار اوراق مشارکت شهرداری پیش‌بینی می‌شود که عمده منابع آن بحث توسعه قطارهای شهری کلانشهرها است. برای سال ۱۴۰۰ مبلغ سه هزار میلیارد تومان اوراق از شورای شهر مجوز داشتیم که دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن توسعه خطوط مترو و ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای اتوبوسرانی بود.

وی با بیان این که نکته‌ای که باعث تقدیم این لایحه شد مساله اورهال قطارهای مترو بود، ادامه داد: بیش از ۴۱ رام متعلق به نسل اول مترو بعد از گذشت حدود ۲۲ سال از بهره برداری مترو فرسوده شده و مساله بسیار جدی و حاد دارد.

مدیر عامل مترو تهران اضافه کرد: برای اولین بار پیشنهاد شده است که ۵۰۰ میلیارد تومان به غیر از مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای اورهال قطارها پیش بینی و به فوریت تصویب شود.

به گزارش ایمنا، فوریت این لایحه با ۱۸ رأی موافق تصویب شد.

کد خبر 503929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.