احیای غارهای مسکونی اسپانیا

بناهایی تاریخی از حدود ۲۰۰ سال پیش در پاتیرنا، منطقه‌ای مسکونی در اسپانیا، بر جا مانده که قابلیت تبدیل به سازه‌های مسکونی برای حل بحران کمبود فضا در مقابل افزایش شهرنشینی را دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی روند افزایش جمعیت شهرنشینی، بسیاری از مدیران با چالش کمبود فضا برای سکونت جوامع مواجه شده‌اند. پاتیرنا نیز از این امر مستثنی نیست به طوری که اخیرا، ساکنان آن با مشکلات کمبود مسکن دست و پنجه نرم کرده‌اند. اما خبر خوش این که، مقامات از تصمیم جدید خود برای بهره‌وری از غارهای اطراف شهر، که قدمتی به درازی بیش از دو عصر دارد، خبر داده و ادعا کرده‌اند به زودی مشکل مسکن در سراسر شهر به طور قابل توجهی برطرف می‌شود.

البته جالب است بدانید که امروزه بسیاری از غارهای بر جا مانده از قرن هجدهم و نوزدهم در استان والنسیای اسپانیا، میزبان مردمی است که از نبود فضای زندگی، در این مکان‌های خارق‌العاده سکونت گزیده‌اند. با این حال، سه عامل مهم یعنی رشد جوامع محلی، افزایش اجاره‌بهای منازل مسکونی و بحرانی شدن شرایط کار باعث شد یک بار دیگر مردم پاتیرنا فضاهای زیرزمینی را برای سکونت مورد توجه قرار دهند و مقامات نیز به احیای غارهای باستانی شهر برای حل بحران مسکن بیندیشند.

احیا غارهای مسکونی اسپانیا

طراحی دوباره غارهای پاتیرنا، متفاوت با سیمای تاریخی آن‌ها شکل خواهد گرفت و در غالب طراحی مدرن تغییر شکل پیدا خواهد کرد. پوششی به رنگ سفید سراسر نمای بیرونی این سازه‌ها را فرا خواهد گرفت و شرایط زندگی در این واحدهای زیرزمینی، برای مردم بهبود خواهد یافت.

غارهای قدیمی پاتیرنا دارای دودکش‌هایی است که هوای طبیعی را به داخل آن هدایت می‌کند و از تجمع گازهای ناشی از آشپزی یا گرم‌سازی فضای داخلی جلوگیری می‌کند. این غارها به دو شکل در شهر وجود دارد؛ نوعی از آن‌ها دارای برآمدگی‌هایی در سطح بیرونی آن بوده و ظاهری مشابه با سازه‌های امروزی دارد. حال آنکه نوع دیگر غارهای پاتیرنا، کاملا در زیر زمین واقع شده و از نمای بالایی، نشانی از وجود آن‌ها احساس نمی‌شود.

احیا غارهای مسکونی اسپانیا

کد خبر 503882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.