مشخصات لپ‌تاپ ایسوس مدل X540UA-A+ قیمت

خرید بهترین لپ تاپ در میان انبوهی از برندها کار وقت‌گیر و خسته‌کننده‌ای است. امروزه لپ تاپ با مدل‌های گوناگون و طیف وسیعی از مشخصات در بازار موجود است ولی ما در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین لپ تاپ را بر اساس قیمت و انتظارات خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایسوس از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده رایانه و تجهیزات جانبی آن در دنیا است که مرکز آن در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد. محصولات اصلی آن شامل مادربرد، مادربرد سرور، رایانه شخصی، سیستم سرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع (اِل‌سی‌دی)، کارت ویدئو، کارت ویدئوی سه بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند می‌شود.

کاربرد لپ تاپ ایسوس X540UA-A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook K540UA - B یکی از لپ تاپ‌های ضعیف برند محبوب ایسوس است. این لپ تاپ دارای این کاربرد است که با آن می‌توان محاسبات نسبتاً سنگین حسابداری و طراحی‌های بسیار سبک گرافیکی را انجام داد. از دیگر کارهایی که می‌توان با این لپ تاپ انجام داد اجرای بازی‌هایی بسیار ساده و از لحاظ گرافیکی پایین است. برای انجام تمام کارهایی که در یک منزل از یک لپ تاپ انتظار می‌رود، می‌توان روی توان لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook K540UA حساب باز کرد. از دیگر کسانی که به خوبی می‌توانند از این لپ تاپ استفاده کنند و رضایتشان به صورت ۱۰۰ درصد جذب شود حسابداران هستند. از این لپ تاپ می‌توان برای کاربری‌های سازمانی و اداری نیز استفاده مناسبی کرد.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس مدل X540UA-A+ قیمت

ابعاد لپ تاپ ایسوس X540UA-A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X540UA-B دارای ابعادی معادل ۳۸۱*۲۵۱*۲۷.۲ میلی متر است. این ابعاد به ما نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ در کیف‌های حمل کننده خود جای بسیار کمی را اشغال می‌کند. وزنی که این لپ تاپ دارد چیزی حدود ۱.۹ کیلوگرم است. این وزن پایین به ما می‌گوید که در حمل و نقل و جابجایی آن دچار مشکل نمی‌شویم و به راحتی و سادگی می‌توانیم آن را جابجا کنیم. در ادامه به سراغ مهمترین بخش یک سیستم کامپیوتری که پردازنده (CPU) باشد، می‌رویم.

پردازنده لپ تاپ ایسوس مدل X540UA-A

پردازنده این لپ تاپ ساخت شرکت پرتجربه و قدرتمند اینتل است. نوع این پردازنده Core i3 (دارای دو هسته واقعی و فیزیکی به همراه یک هسته مجازی که عملیات پردازش را به سه قسمت تقسیم کرده و به صورت موازی (Parallel Process) آنها را پردازش می‌کند. این نوع پردازش دارای سرعت بسیار بالایی بوده و فشار کاری‌ای که روی CPU است را کم می‌کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌شود) ۶۴ بیتی است. این پردازنده برای نسل هفتم خانواده Core i بوده و هر هسته‌ای که درون آن است دارای محدوده فرکانس ۲۰۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز بسته به نوع و شرایط پردازشی است. یکی از خوبی‌های این پردازنده، مقدار حافظه پنهان یا همان کش (Cache) است.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس مدل X540UA-A+ قیمت

حافظه لپ تاپ ایسوس X540UA-A

حافظه پنهان یا کش (Cache) بخشی از حافظه سریع است که چند دستور بعدی‌ را که باید توسط پردازنده (CPU) پردازش شود را مشخص می‌کند که به دلیل افزایش سرعت این کار صورت می‌پذیرد و به همراه آن داده‌هایی را ذخیره می‌کند که کامپیوتر یا لپ‌تاپ بتواند به سرعت به آنها دسترسی داشته باشد. گفتنی است ایسوس در بخش پردازنده نتوانسته خوب کار کند ولی آزمایشات نشان داده است که می‌توانستند از پردازنده‌های Core i5 نیز استفاده کنند که دارای چهار هسته واقعی و فیزیکی به همراه یک هسته مجازی است که عملیات پردازش را به پنج قسمت تقسیم کرده و به صورت موازی (Parallel Process) آنها را پردازش می‌کند. این نوع پردازش دارای سرعت بشدت بالایی بوده و فشار کاری‌ که روی CPU است را بسیار کم می‌کند و از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

رم لپ تاپ ایسوس X540UA-A

بعد از بخش بسیار مهم CPU به بخشی می‌رسیم که در کارکرد سیستم نقش اساسی و کلیدی‌ ایفا می‌کند. بله درست حدس زده‌اید، می‌خواهیم در مورد حافظه‌ها در لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook X540UA-B صحبت کنیم. نسل حافظه موقت یا همان رم (RAM) که در این لپ تاپ به کار رفته است DDR4 است و تفاوتی که این نسل با نسل قبلی خود DDR3 دارد در قدرت و سرعت کار و مقدار مصرف انرژی برق است. این نسل به دلیل استفاده بسیار مقرون به صرفه‌ای که از برق دارد به نسل صرفه جو معروف شده است.

مقدار ظرفیت حافظه‌ای که در این سیستم به کار رفته است هشت گیگابایت است که برای همچون لپ‌تاپی انتخاب بسیار منطقی است. این مقدار حافظه باعث می‌شود که سرعت کارهای در حال اجرا برای پردازش بالاتر رفته و در بعد زمان نتیجه‌ای مطلوب‌تر حاصل شود.

حافظه داخلی که برای لپ تاپ VivoBook X540UA-B به کار رفته است دارای ظرفیت یک ترابایت معادل یک‌هزار و ۲۴ گیگابایت است. این حجم از حافظه برای کار کردن و ذخیره سازی اطلاعات بسیار مناسب بوده و در استفاده از آن دچار کمبود فضا نمی‌شویم. ایرادی که به حافظه داخلی وارد است، سرعت چرخش آن بوده که معادل پنج هزار و ۴۰۰ دور در دقیقه است. در آزمایشات مشخص شده است که می‌توانستند از حافظه‌ای با سرعت هفت هزار و ۲۰۰ دور در دقیقه هم استفاده کنند. این سرعت به مدت زمان بارگذاری اطلاعات از حافظه دائمی یا همان حافظه داخلی مرتبط است.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس مدل X540UA-A+ قیمت

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس X540UA-A

یکی از ویژگی‌های خوب این محصول کیفیت صفحه نمایش LED آن است. خوبی و برتری LED نسبت به LCD این است که دارای مصرف انرژی بسیار پایینی بوده و طول عمر آن هم بسیار بالاتر است. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook K540UB از صفحه نمایشی با دقت تصویر Full HD که معادل عددی آن ۱۹۲۰* ۱۰۸۰ پیکسل بوده، برخوردار است. با صفحه نمایشی که در این لپ‌تاپ قرار داده‌اند می‌توان به تماشای فیلم‌ها و تصاویری با کیفیت بالا که درک جزئیات در آن بسیار لذت بخش و مهم است نشست. این صفحه نمایش دارای فناوری TFT بوده که قادر است تا ۱۶ میلیون رنگ متفاوت را تشخیص داده و نمایش دهد. شرکت ایسوس کاری کرده که صفحه نمایش ایسوس مدل VivoBook K540UB بتواند در شرایط مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. این شرکت حالت‌های مختلف پخش تصویر را برای این لپ تاپ در نظر گرفته است.

قیمت لپ تاپ ایسوس X540UA-A

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت لپ تاپ ایسوس X540UA-A با یک ترابایت حافظه داخلی و با رم ۴ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده و تنوع رنگ تفاوت در حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس مدل X540UA-A+ قیمت

کد خبر 503873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.