فرانسه ۳ (۴)- سوئیس ۳ (۵)/ شوک به یورو با حذف قهرمان جهان

تیم ملی فرانسه در شبی دراماتیک و در دیداری که از باخت، برد ساخته بود در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب سوئیس شد و از دور رقابت های یورو ۲۰۲۰ کنار رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های فرانسه و سوئیس در ورزشگاه ملی بخارست به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار پس از تساوی ۳ بر ۳ در پایان ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی با پیروزی ۵ بر ۴ سوئیس به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های فرانسه و سوئیس

ورزشگاه: ملی بخارست (رومانی)

گل‌ها: کریم بنزما (دقایق ۵۷ و ۵۹) و پول پوگبا (دقیقه ۷۵) برای فرانسه- هریس سفروویچ (دقایق ۱۵ و ۸۱) و ماریو گاورانوویچ (دقیقه ۹۰) برای سوئیس

فرانسه: هوگو لوریس، رافائل واران، کلمنت لنگله (۴۶- کینگزلی کومان (۱۱۱- مارکوس تورام))، پرسنل کیمپمبه، بنجامین پاوار، آدرین رابیو، انگولو کانته، پل پوگبا، آنتوان گریژمان (۸۸- موسی سیسوکو)، کریم بنزما (۹۴- اولیویه ژیرو) و کیلیان امباپه

سرمربی: دیدیه دشام

سوئیس: یان زومر، ریکاردو رودریگز (۸۷- مهمدی)، مانوئل آکانجی، نیکو الودی، استیون زوبر (۷۹- فاسناخت)، سیلوان ویدمر (۷۳- امبائو)، رمو فرولر، گرانیت ژاکا، ژردان شکیری (۷۳- گاورانوویچ)، هریس سفروویچ (۹۷- فابین شار) و بریل امبولو (۷۹- وارگاس)

سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ

داور: فرناندو آن درس راپالینی

شرح بازی:

فرانسه که در سخت‌ترین گروه یورو ۲۰۲۰ با دو تساوی و یک پیروزی به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده بود در دیدار با سوئیس خیلی زود غافلگیر شد و قبل از گذشت یک ربع از آغاز بازی از حریف خود عقب افتاد. سوئیس که در نیمه نخست تیم برتر میدان بود و خیلی بهتر از فرانسه بازی می‌کرد، نیمه دوم را هم بهتر از حریف مدعی خود آغاز کرد و این فرصت را داشت که در دقیقه ۵۵ با یک ضربه پنالتی اختلاف را دو برابر کند. ضربه پنالتی را اما هوگو یوریس از ریکاردو رودریگز گرفت تا ورق بازی به یکباره برگردد.

۲ دقیقه بعد از این پنالتی از دست رفته این فرانسه بود که توسط بنزما به گل تساوی رسید و بلافاصله بعد از گل تساوی نیز گل دوم فرانسه و بنزما از راه رسید تا در عرض ۴ دقیقه همه چیز در بازی دگرگون شود و جای بازنده و برنده عوض شود. فرانسه که پس از پنالتی از دست رفته سوئیس روحیه گرفته بود و بازی باخته را با برد عوض کرده بود در ادامه نیز با کنترل بازی بهتر از حریف بازی کرد و با گل استثنایی پول پوگبا اختلاف را دو برابر کرد.

اما سناریوی بازی شب گذشته کرواسی و اسپانیا باز هم تکرار شد و این بار این سوئیس بود که بازی ۳ بر یک باخته را با دو گل دقایق پایانی به تساوی می‌کشاند و بازی را به وقت‌های اضافه می‌کشاند. سوئیس دو بار در دقایق ۸۱ و ۹۰ گل زد تا برنده دیدار در پایان ۹۰ دقیقه مشخص نشود.

در دو وقت ۱۵ دقیقه اضافه شده اما بر خلاف ۹۰ دقیقه دو تیم در گلزنی ناکام بودند تا ضربات پنالتی برای اولین بار در یورو ۲۰۲۰ تعیین کننده تیم برنده باشد. در ضربات پنالتی ۵ پنالتی اول سوئیس و ۴ پنالتی اول فرانسه گل شد اما آخرین ضربه پنالتی را ام باپه برای فرانسه زد که توسط زومر، دروازه بان سوئیس دفع شد تا این سوئیس باشد که به دور یک چهارم نهایی صعود می‌کند و حریف اسپانیا شود.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۵- سوئیس) - زوبر در سمت چپ با ارسالی زیبا درون محوطه جریمه فرانسه زمینه ساز گلزنی سفروویچ با ضربه سری زیباتر شد.

۱-۱ (دقیقه ۵۷- فرانسه) - توپ در پشت محوطه جریمه سوئیس به ام باپه رسید و او بلافاصله با پاسی در عمق بنزما را با دروازه‌بان سوئیس تک به تک کرد تا گل تساوی با ضربه چیپ بنزما به ثمر برسد.

۱-۲ (دقیقه ۵۹- فرانسه) - پاس زیبای ام باپه و نفوذ گریژمان تا محوطه ۶ قدم سوئیس با ضربه چیپ او همراه شد اما توپ پس از دفع ناقص دروازه‌بان سوئیس با ضربه سر بنزما از روی خط دروازه تبدیل به گل شد.

۱-۳ (دقیقه ۷۵- فرانسه) - پوگبا پشت محوطه جریمه سوئیس صاحب توپ شد و با یک ضربه بغل پای فنی و کاتدار به شکلی فوق العاده زیبا توپ را به سه کنج دروازه سوئیس فرستاد.

۲-۳ (دقیقه ۸۱- سوئیس) - ارسال کات دار و زیبای امبائو از سمت راست درون محوطه جریمه فرانسه با ضربه سر سفروویچ همراه شد تا اختلاف به حداقل برسد.

۳-۳ (دقیقه ۹۰- سوئیس) - در حالی که همه منتظر سوت پایان بودند سوئیس روی یک توپگیری وسط زمین حمله سریعی ترتیب داد و در ادامه با پاسی که ژاکا از میانه میدان به گاورانوویچ داد او با یک حرکت بدن مدافع مستقیم را پشت سر گذاشت و با یک ضربه دقیق گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

کد خبر 503820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.