۱۳۵ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های میاندوآب پرداخت شد

مدیر امور مالیاتی میاندوآب‌ گفت: طی سال گذشته ۱۳۵ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شد.

به گزارش ایمنا، عادل انور روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از این مبلغ ۵۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۷۲ میلیارد ریال به حساب شهرداری میاندوآب، پنج میلیارد ریال به شهرداری چهاربرج و سه میلیارد ریال به شهرداری باروق واریز شده‌است.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده است که سه درصد از آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، افزود: این مالیات حتی به دورترین روستاها که دهیاری دارند واریز و برای عمران و آبادانی آنها هزینه می‌شود.

مدیر امور مالیاتی میاندوآب با قدردانی از مردم میاندوآب بابت همکاری در پرداخت مالیات، تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۷ اجرایی شده که یک درصد آن به بخش سلامت، پنج درصد به حساب خزانه و سه درصد هم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما این است که درآمدهای عمومی بودجه تا ۸۰ درصد از طریق مالیات تأمین شود که هنوز به آن مرحله نرسیده ایم تا شاخص‌های توسعه در برخی حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان یا خدمات شهرداری‌ها ارتقا یابد.

اشخاص حقیقی اظهارنامه مالیاتی خود را تا ۱۶ تیر ماه ارائه دهند

انور همچنین با بیان اینکه هزینه مایحتاج ضروری خانوارها معاف از مالیات است، گفت: اشخاص حقیقی اظهارنامه مالیاتی خود را تا ۱۶ تیر ماه به صورت الکترونیکی از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی اینترنتی WWW.TAX.GOV.IR یا www.intamedia.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت تسلیم و مالیات را پرداخت کنند.

وی گفت: مزایای تقدیم اظهارنامه این است که ابتدا به عنوان یک شهروند تکلیف قانونی خود را انجام می‌دهیم، دوم اینکه هر کس اظهارنامه مالیاتی ارائه دهد از معافیت پایه مالیاتی (افراد حقیقی دارای مشاغل) برخوردار می‌شوند که شامل درآمد کمتر از ۲۸۸ میلیون ریال در سال است و چنانکه درآمد سالانه بیشتر از این مبلغ باشد، بازهم تا سقف ۲۸۸ میلیون ریال معاف می‌شود.

وی اضافه کرد: هر کسی اظهارنامه مالیاتی ارائه ندهد با احتساب مبلغ مالیات، ۳۰ درصد هم افزون بر آن جریمه می‌شود که غیرقابل بخشش است ولی در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت آن، جریمه‌ای برای آن تعلق نمی‌گیرد.

مدیر امور مالیاتی میاندوآب بیان کرد: حدود ۱۵ هزار پرونده مشاغل در این شهرستان وجود دارد که ۶۰ درصد آنها به شرط تسلیم اظهارنامه و با استفاده از معافیت پایه مالیاتی مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

انور با اشاره به حمایت مالیاتی از مشاغل در ایام کرونایی، گفت: براساس مصوبه دولت و مجلس اصنافی که درآمد سالانه آنها کمتر از یک میلیارد ریال باشد، به میزان پنج واحد درصد نیز از پرداخت مالیات معاف هستند، بدین منظور که علاوه بر کسر ۲۸۸ میلیون ریال، مبلغ باقیمانده هم پنج درصد تخفیف مالیاتی برای آنها شامل می‌شود.

وی افزود: همچنین در ایام کرونایی در راستای حمایت از کسب و کارها، برای اصنافی که به دنبال دریافت پروانه کسب بودند، استعلام از آنها صورت نگرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 503813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.