کرواسی ۳- اسپانیا ۵/ پیروزی دراماتیک لاروخا در سناریوی ۸ گله

تیم ملی اسپانیا در یکی از زیباترین دیدارهای یورو ۲۰۲۰ موفق به حذف کرواسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، امشب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تیم‌های کرواسی و اسپانیا در ورزشگاه پارکن به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار پرگل در نهایت با پیروزی ۵ بر ۳ به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های کرواسی و اسپانیا

ورزشگاه: پارکن (کپنهاگن، دانمارک)

گل‌ها: پدری (دقیقه ۲۰، گل به خودی)، میسلاو اورسیچ (دقیقه ۸۵) و ماریو پاسالیچ (دقیقه ۲+۹۰) برای کرواسی- پابلو سارابیا (دقیقه ۳۸)، سزار آزپیلیکوئتا (دقیقه ۵۷) و فران تورس (دقیقه ۷۷)، آلوارو موراتا (دقیقه ۱۰۱) و میکل اویارزابال (دقیقه ۱۰۴) برای اسپانیا

کرواسی: دومنیک لیواکوویچ، جوزپ یورانوویچ (۷۴- جوزپ برکالوداماگوج ویدا، دوج کالتا کر، جوسکو واردیول، لوکا مودریچ (۱۱۴- لوکا ایوانوسچمارسلو بروزوویچ، متئو کواچیچ (۷۹- آن ته بودیمیر)، نیکولا ولاسیچ (۷۹- ماریو پاسالیچبرونو پتکوویچ (۴۶- آن دری کراماریچ) و آن ته ربیچ (۶۷- میسلاو اورسیچ)

سرمربی: زلاتکو دالیچ

اسپانیا: اونای سایمن، خوزه لوئیز گایا (۷۸- جوردی آلباآیمریک لاپورت، اریک گارسیا (۷۱- پائو تورس)، سزار آزپلیکوئتا، سرخیو بوسکتس (۱۰۲- رودری)، پدری، کوکه (۷۸- فابین روئیز)، پابلو سارابیا (۷۱- دنی اولموآلوارو موراتا و فران تورس (۸۸- میکل اویارزابال)

سرمربی: لوئیس انریکه

داور: جونیت چاکر (ترکیه)

شرح بازی:

اسپانیا که پس از دو نمایش ضعیف دو دیدار ابتدایی برابر سوئد و لهستان، در بازی سوم مرحله گروهی با ۵ گل برابر اسلواکی به برتری رسیده بود، در بازی برابر کرواسی هم همان فرم خوب بازی با اسلواکی را به نمایش گذاشت. شاگردان انریکه هرچند در ابتدا روی گل به خودی عجیب عقب افتادند اما در همان نیمه نخست این گل جبران شد نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

اسپانیا نیمه دوم را هم خوب آغاز کرد و بر خلاف نیمه نخست، بازی خوب آنها در آغاز با گل همراه بود. اسپانیا که کاملاً برتر از کرواسی نشان داده بود در دقیقه ۷۷ گل سوم را هم توسط فران تورس به ثمر رساند تا در آستانه پیروزی و صعود به جمع ۸ تیم قرار گیرد.

اما این پایان کار نبود، کرواسی پا پس نکشید و در ۱۰ دقیقه پایانی بازی فشار زیادی روی دروازه اسپانیا آورد، اسپانیایی که در بازی‌های قبل هم نشان داده بود در دفاع ضعف دارد در این فشار دقایق پایانی کرواسی هم تسلیم شد و دو بار دروازه‌اش باز شد تا بازی با ۳۰ دقیقه اضافی برای تعیین برنده مواجه شود.

اسپانیا اما در آغاز وقت‌های اضافه درست مثل آغاز دو نیمه بازی، نمایشی طوفانی داشت و این بار دو بار توسط موراتا و اویارزابال و البته پاس گل‌های دنی اولمو به گل رسید. این بار اسپانیا در حفظ برتری خود موفق بود تا در نهایت در پر گل‌ترین بازی یورو ۲۰۲۰، اسپانیا موفق به پیروزی ۵ بر ۳ برابر کرواسی شود.

اسپانیا در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار فرانسه و سوئیس می‌رود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۰- کرواسی) - پاس رو به عقب پدری، هافبک اسپانیا را دروازه‌بان این تیم نتوانست به خوبی کنترل کند تا توپ وارد دروازه خودی شود و یک گل به خودی دیگر به جمع گل به خودی‌های پر تعداد این جام اضافه شود.

۱-۱ (دقیقه ۳۸- اسپانیا) - در شلوغی محوطه جریمه زمانی که اسپانیا دروازه کرواسی را به توپ بسته بود یک توپ برگشتی به سارابیا رسید و او از درون محوطه جریمه با ضربه‌ای محکم بازی را به تساوی کشاند.

۱-۲ (دقیقه ۵۷- اسپانیا) - ارسال فران تورس از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر آزپیلیکوئتا تبدیل به گل دوم اسپانیا شد.

۳-۱ (دقیقه ۷۷- اسپانیا) - پاس قطری فوق العاده پائو تورس در سمت راست، فران تورس را صاحب موقعیت کرد تا او در موقعیتی تک به تک دروازه کرواسی را باز کند.

۳-۲ (دقیقه ۸۵- کرواسی) - نفوذ مودریچ به درون محوطه جریمه اسپانیا با پاس رو به بیرون او همراه شد تا در شلوغی جلوی دروازه اسپانیا این اورسیچ باشد که گل دوم کرواسی را به ثمر می‌رساند.

۳-۳ (دقیقه ۲+۹۰- کرواسی) - ارسال تند و تیز اورسیچ از سمت چپ در محوطه جریمه کرواسی با ضربه سر پاسالیچ که پیش کشیده بود بازی را به تساوی کشاند.

۳-۴ (دقیقه ۱۰۱- اسپانیا) - ارسال اولمو از سمت راست در محوطه جریمه کرواسی پس از رد شدن از بالای سر مدافع این تیم به موراتا رسید تا او بلافاصله با استپ سینه و ضربه مهار نشدنی دوباره اسپانیا را پیش بیندازد.

۳-۵ (دقیقه ۱۰۴- اسپانیا) - در یک ضد حمله باز هم این دنی اولمو بود که از سمت راست ارسالی زمینی کرد تا توپ در موقعیت تک به تک به اویارزابال برسد و گل پنجم هم به ثمر برسد.

کد خبر 503804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.