استقبال کابل از برگزاری نشست سه‌جانبه ایران-افغانستان-پاکستان

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در امور افغانستان درباره موضوعات دوجانبه خبر داد.

به گزارش ایمنا، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با محمد ابراهیم طاهریان، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

در این بیانیه آمده است: در آغاز، آقای طاهریان در مورد نتایج سفر اخیری که به پاکستان داشت، به وزیر خارجه کشور اطلاعاتی داد. آقای طاهریان با اشاره بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و تقویت روابط میان سه کشور، طرح برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه افغانستان، ایران و پاکستان را مطرح نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور را با اهمیت خوانده و بر تحکیم و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تأکید ورزید. آقای اتمر ضمن صحبت در مورد ضرورت تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت روند صلح، طرح نشست سه‌جانبه را در اصول مورد تأیید قرار داده و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه‌ای در خصوص موفقیت روند صلح مفید توصیف کرد.

این بیانیه افزود: وزیر امور خارجه با در نظر داشتن اهمیت همکاری‌های عملی میان دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران، تأکید کرد.

کد خبر 503756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.