ارتباط بین نارسایی قلبی و ابتلا به سرطان

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نارسایی قلبی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۶۵ میلیون نفر در سراسر دنیا درگیر نارسایی قلبی هستند برخی بیماران مبتلا به سرطان به دلیل روش‌های درمان این بیماری به نارسایی قلبی مبتلا می‌شوند. اخیراً چندین مطالعه در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهد افراد مبتلا به نارسایی قلبی در در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند، اما تعداد این مطالعات محدود بوده است.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین نارسایی قلبی و خطر ابتلا به سرطان مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به بیش از ۲۰۰ هزار فرد را مورد ارزیابی قرار دادند ۱۰۰ هزار و ۱۲۴ نفر آن‌ها به نارسایی قلبی و ۱۰۰ هزار و ۱۲۴ نفر نیز سالم بودند. پژوهشگران عواملی مانند سن، جنسیت، چاقی، دیابت، و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای را در نظر گرفتند. هیچ کدام از افراد شرکت کننده در مطالعه در ابتدا به سرطان مبتلا نبودند. به منظور بررسی ارتباط بین نارسایی قلبی و بروز سرطان به مدت ۱۰ سال از مدل‌های آماری استفاده شد.

میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه ۷۲.۶ سال بود و ۵۴ درصد آن‌ها نیز زن بودند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان خطر بروز سرطان در میان بیمارانی که به نارسایی قلبی مبتلا بودند ۲۵.۷ درصد بود در حالی که ۱۶.۲ درصد افراد سالم به سرطان دچار شده بودند. علاوه بر این خطر ابتلا به سرطان در میان زنان مبتلا به نارسایی قلبی ۲۸.۶ درصد بود، اگر چه این میزان در میان زنان سالم ۱۸.۸ درصد گزارش شده است. خطر بروز سرطان در میان مردان مبتلا به نارسایی قلبی ۲۳.۲ درصد و در میان مردان سالم ۱۳.۸ درصد بوده است.

به گفته محققان، ارتباط معناداری بین نارسایی قلبی و همه انواع سرطان مشاهده شده است، ممکن است عواملی که باعث بروز نارسایی قلبی می‌شود رشد تومور سرطانی را تحریک کند بنابراین توصیه شده است بیماران مبتلا به نارسایی قلبی به طور منظم غربالگری سرطان را انجام دهند همچنین لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا ارتباط بین نارسایی قلبی و افزایش خطر ابتلا به سرطان مورد تأیید قرار بگیرد.

کد خبر 503666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.