کاهش ۵.۶ درصدی آمار طلاق در گلپایگان

رئیس دادگستری گلپایگان با بیان این که آمار طلاق در گلپایگان با کاهش ۵.۶ درصدی روبه‌رو بوده است، گفت: روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر به دادگستری گلپایگان مراجعه می‌کنند؛ ۹۵ درصد ابلاغیه‌های قضایی از طریق سامانه ثبت ثنا صادر می‌شود و از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نجفعلی علیان صبح امروز _دوشنبه هفتم تیرماه_ در نشست خبری با بیان این که شهید بهشتی نسبت به اجرای عدالت در نظام اسلامی و پاسخگو بودن مسئولان اعتقاد راسخ داشتند، اظهار کرد: هدف قوه قضائیه اجرای عدل و عدالت است و معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است.

وی افزود: در نظام اسلامی قانون اسلامی حاکم است بنابراین بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی مهمترین وظیفه قوه قضائیه گسترش عدالت و پاسداری از آن است، هر نوع جرمی انحراف از عدالت محسوب می‌شود و اجرای عدالت به عهده دادگستری‌ها گذاشته شده است.

رئیس دادگستری گلپایگان با بیان این که در دادگستری گلپایگان رسیدگی به پرونده‌های قضائی با استفاده از فناوری‌های نوین انجام می‌شود، تصریح کرد: در یک سال گذشته در راستای شفاف‌سازی پرونده‌های قضائی دفتر خدمات قضائی راه‌اندازی شد تا شکایات و دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی به دادگستری ارسال و بر اساس طرح شکایت، پرونده به سامانه دادسرا یا دادگاه ارجاع شود.

علیان گفت: در دادگستری گلپایگان با راه‌اندازی باجه الکترونیکی قضائی، از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ جلسه دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شده است.

وی از راه‌اندازی سامانه سهام در دادگستری گلپایگان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سامانه به صورت آنلاین دارایی‌های منقول و غیرمنقول افراد، در واحد اجرای احکام قابل شناسایی و بررسی است.

رئیس دادگستری گلپایگان با بیان این که سامانه چک‌های برگشتی به منظور عملیاتی شدن قانون چک راه‌اندازی شده است، گفت: سامانه ساما به منظور تشخیص و شناسایی هویت افرادی که توسط دادگستری گلپایگان تحت تعقیب هستند راه‌اندازی شد.

علیان از فعال شدن سامانه نوبت دهی شعب قضائی در دفتر خدمات قضائی گلپایگان خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حفظ حریم خصوصی افراد سامانه ثبت ثنا راه‌اندازی شده است، بیش از ۹۵ درصد ابلاغیه‌های قضائی دادگستری گلپایگان از طریق این سامانه با ارسال پیامک اعلام می‌شود.

وی با بیان این که روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر به دادگستری گلپایگان مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: در گلپایگان واقعه طلاق ۵.۶ درصد نسبت به یک سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس دادگستری گلپایگان تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال، در شورای حل اختلاف گلپایگان یک هزار و ۲۰۱ پرونده تشکیل شده و به همین میزان نیز پرونده مختومه داشته‌ایم و ۲۰۰ پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

علیان گفت: در یک سال گذشته در دادگستری گلپایگان ۳۵ هزار و ۵۵۱ پرونده تشکیل شده و به ۳۴ هزار و ۶۱۶ پرونده نیز رسیدگی و برای آنها حکم قطعی صادر شده است.

کد خبر 503662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.