ارسال ۷۰۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از ارسال ۷۰۰ هزار پیامک اطلاع رسانی برای شهروندان در قالب طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند خبر داد.

مسعود بنده‌خدا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از گذشت یک سال از آغاز فاز نخست پروژه ساماندهی هوشمند پارک حاشیه‌ای در ۱۳ معبر شهر اصفهان، در تمامی خیابان‌ها اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای، توقف‌های کوتاه مدت افزایش یافته و به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: این امر باعث کاهش میانگین مدت توقف یعنی کاهش تراکم اشغال فضای پارک و به موجب آن سهولت در پیدا کردن جای پارک برای شهروندان شده، پارک‌های زیر دو ساعت با افزایش و توقف‌های بالای دو ساعت با کاهش همراه بوده، سهم پارک‌های زیر نیم ساعت نزدیک به ۸۰ درصد از کل پارک‌ها را تشکیل می‌دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این که در طول اجرای طرح بیش از ۶۰ هزار راننده متخلف توسط افسران مستقر در خودروها ثبت و اعمال قانون شدند، ادامه داد: کاهش جرایم به طور قطع نشان دهنده افزایش انضباط شهری، ظرفیت تردد و کاهش ترافیک خواهد بود.

وی با بیان این که از ابتدای شروع عملیاتی طرح بیش از ۷۰۰ هزار پیامک برای شهروندان با رویکرد اطلاع رسانی ارسال شده است، تصریح کرد: قبل از آغاز عملیات اعمال جریمه توسط پلیس راهور، برای تمامی مالکان خودروهای با بدهی بیش از یک میلیون ریالی پیامک حاوی میزان بدهی و لینک پرداخت بدهی ارسال شده و بعد از آن نیز در صورتی که پلاک خودرویی توسط خودروهای پلاک خوان پارک حاشیه‌ای برداشت شود، بدهی داشته باشد و در دو روز گذشته پیامکی ارسال نشده باشد، میزان بدهی و لینک پرداخت ارسال خواهد شد.

بنده‌خدا با تاکید بر این که تا کنون بیش از شش هزار پلاک بدهکار اعمال قانون شده است، ضمن تاکید بر لزوم تسویه بدهی پارک حاشیه‌ای جهت جریمه نشدن توقف ممنوع، گفت: شهروندان نسبت به ثبت نام در سایت park.mytraffic.ir و ساخت حساب کاربری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان با ساخت حساب کاربری این امکان را خواهند داشت تا ضمن مشاهده ریز صورت حساب‌های توقف‌های (پارک) خود، نسبت به پرداخت جداگانه هر صورتحساب اقدام کنند همچنین می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۴۰۳۵ تماس بگیرند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این که شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی (اصکیف، آپ، تاپ، آیتول و…) نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، افزود: ساعات اجرای پروژه سامانه هوشمند پارک حاشیه‌ای کماکان همانند سال گذشته از ساعت ۷ صبح الی ۲۱ به غیر از روزهای تعطیل است.
 

کد خبر 503644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.