خضریان: میراث بزرگ شهید بهشتی کار تشکیلاتی‬⁩ است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ‏شهید بهشتی در مقدمه ⁧‫۱۰ فرمان تشکیلاتی‬⁩ خود بر این که «ما برای انجام کارهای بزرگ، بی‌شک باید متشکل باشیم» تاکید می‌کند و معتقد است رابطه‌های ایمانی، اعتقادی، علمی و دینی سازمان‌نیافته نمی‌تواند برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ کافی باشد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به مناسبت سالگرد شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: میراث بزرگ ⁧‫شهید بهشتی‌⁩ برای نسل جوان مؤمن و انقلابی امروز، ⁧‫کار تشکیلاتی‬⁩ است؛ چرا که در منظومه فکری وی ⁧‫تشکیلات‬⁩ و کادرسازی از ملزومات بود و در طول حیات سی‌ و چند ساله اجتماعی- سیاسی خود در بیش از ٣٠ تشکل، نقش حامی یا بانی داشت و در نهایت در جمع یاران تشکیلاتی‌اش به شهادت رسید.

وی افزود: ‏شهید بهشتی در مقدمه ⁧‫۱۰ فرمان تشکیلاتی‬⁩ خود بر این که «ما برای انجام کارهای بزرگ، بی‌شک باید متشکل باشیم» تاکید می‌کند و معتقد است رابطه‌های ایمانی، اعتقادی، علمی و دینی سازمان‌نیافته نمی‌تواند برای رسیدن به همه اهداف و تحقق بخشیدن به آرمان‌های ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ کافی باشد.

نماینده‬ تهران‬ در‬ مجلس‬ شورای‬ اسلامی‬ تصریح کرد: ‏بنیان‌گذاری حزبی فراگیر در اوج مسائل و موضوعات سال‌های ابتدایی انقلاب از سوی شهید بهشتی، گویای اهمیت نقش تشکیلات در گسترش اندیشه و سیره سیاسی-اجتماعی از سوی وی دارد. متأسفانه چراغ ⁧‫حزب جمهوری اسلامی‬⁩ چند سال بعد از شهادت وی خاموش شد و خلأ وجود تشکیلاتی انقلابی‬⁩ موجب خسارات زیادی شد.

خضریان‬ خاطرنشان‬ کرد: ‏نزدیکان و شاگردان شهید بهشتی در حالی سعی کردند هرچه‬ از میراث بهشتی‌⁩ به یادگار داشتند را تک‌نفره جلو ببرند که اساساً تحزب، تشکیلات و کادرسازی به عنوان مهم‌ترین میراث وی را نمی‌توان به صورت فردی به سرانجام رساند. لازمه حرکت در ⁧‫مسیر بهشتی‌⁩، اقدام جمعی در ⁧‫گام دوم انقلاب‬⁩ است.

کد خبر 503633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.