توضیح عضو شورا درباره وضعیت مزار شهید علی هاشمی در اهواز

عضو شورای شهر اهواز گفت: بی توجهی و بد سلیقگی در مدیریت نامناسب کارگاه احداث مزار شهید علی هاشم مغایر با شأن شهید غافل نیستم تذکر دادم امیدوارم طبق وعده داده شده تا پایان دوره پنجم افتخار افتتاح این مجتمع نصیب ما بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم موسی پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"خبری در خصوص وضعیت مزار شهید علی هاشمی مخابره شد و بازتاب‌های مختلفی داشت. از خبرنگاران و دلسوزان گرفته تا نامزد ریاست جمهوری (قاضی زاده) و مدیر باشگاه سپاهان، قبل از اینکه در این رابطه توضیح بدهم توجه شما را به چند نکته و خبر مرتبط جلب می‌کنم.

قبل از آغاز به کار شورای پنجم مزارهای شهدای گمنام در اهواز که به طور نامناسبی در پارک‌های مختلف و بدون متولی خاص دفن شده بودند هیچ کدام المان یا یادمان خاصی نداشتند با وجود دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی دریغ از یک سایه‌بان معمولی!

در سال ۹۷ توسط شهرداری منطقه سه به مدیریت آقای یوسفی یادمان شهدای گمنام کوی ملت آماده و افتتاح شد. در سال ۹۸ یادمان شهدای گمنام پارک سوسن در منطقه هشت شهرداری (آقای خدا مرادی) با همت سازمان آرامستان (آقای محمودی) آماده و افتتاح شد. در سال ۱۴۰۰ طرح سه یادمان پارک‌های شهید سبحانی، جزیره و گلستان در شورا تصویب و در حال انجام است.

حالا به نظر شما شورا و شهرداری که مدیریت شهری را در سال ۹۶ با میانگین شش ماه حقوق عقب افتاده هزاران کارگر تحویل گرفته و همزمان شده با دولت‌های آقای روحانی و ترامپ، بحران دلار و ترسالی و سیل، در بحث شهدای گمنام با وجود دهها دستگاه فرهنگی مسئول، مثل بنیاد شهید و استانداری این شکلی پیگیری و اقدام کرده، چطور ممکن است از مزار شهید بزرگی مثل سردار مظلوم علی هاشمی غفلت کند؟

روی صحبت من دوستان صادق و دلسوز نیست. اما برادر من، حالا که دوره ما رو به اتمام و بنده نیازی به این تبلیغات ندارم اما برچسب بی توجهی به شهدا دور از انصاف است. در بعد برنامه‌ریزی هم در بودجه سال ۹۹ و هم ۱۴۰۰ تکمیل این مزار در برنامه قرار گرفته بود و کمیسیون فرهنگی حتی در اجرا دخالت کرده و مکرر اندر مکرر پیگیر فسخ قرار داد با پیمانکار سابق و اصلاح طرح بود. در این فاصله با همت مدیر وقت آرامستان (آقای محمودی) با اینکه پیمانکار مرکز کارگاه را خالی نکرده بود اقدام به نماسازی و نصب گنبد عظیم بر این مزار کرد و منتظر تأیید طرح نمای داخلی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

روی صحبت من با کسانی است که حتی از شهدا برای تسویه حساب سیاسی نمی‌گذرند. از ما که گذشت، در خصوص دوره ششم نقد کنید اما دلسوزانه و صادقانه، این شهر بیش از هرچیزی نیاز به آرامش دارد، تشنه وحدت است.

علی رغم پیگیری خوب مدیر فعلی آرامستان برای خلع ید پیمانکار سابق، اما از بی توجهی و بد سلیقگی در مدیریت نامناسب کارگاه مغایر با شأن شهید غافل نیستم تذکر دادم امیدوارم طبق وعده داده شده تا پایان دوره پنجم افتخار افتتاح این مجتمع نصیب ما بشود. "

کد خبر 503627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.