سه هفته دیگر ابهامات سند خودرو رفع می‌شود

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برگ سبزی که توسط پلیس به مردم ارایه می شود قطعا سند رسمی است و در خصوص انتقال سند قطعی در دفاتر اسناد رسمی قانون دچار ابهام است که با دستور ویژه ایی این موضوع در دست بررسی است و تا سه هفته آینده نظر نهایی دیوان عدالت اداری در این مورد اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محمد مصدق روز یکشنبه بعد از بازدید از مجتمع قضائی و پزشکی قانونی شهرستان اسلامشهر با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مسئولان عالی دستگاه قضائی به نیابت از رئیس قوه قضائیه حسب مورد به دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضائی سرکشی می‌کنند و مشکلات آن‌ها را بررسی و به اطلاع ریاست قوه می‌رسانند.

رئیس دیوان عدالت اداری در رابطه با اجرای سند تحول قضائی، گفت: مبارزه جدی با فساد از برنامه‌های مهم این سند است و ریاست قوه قضائیه این موضوع را مطالبه گری می‌کنند و در طول مدتی که ایشان رئیس قوه قضائیه بودند آمارها نشان می‌دهد که این شعار محقق شده است.

مصدق هوشمندسازی الکترونیکی دستگاه قضائی را از دیگر نکات مهم سند تحول دستگاه قضائی دانست و افزود: صبح امروز در دیوان عدالت اداری چندین سامانه هوشمند و رایانه‌ای افتتاح شد که این سامانه‌ها فقط در جهت کمک به مردم است و مردم می‌تواند از هر کجای کشور مسائل و موضوعات قضائی خود را پیگیری کند.

رئیس دیوان عدالت اداری یکی از راه‌های مبارزه جدی با فساد در دیوان عدالت اداری را تشکیل کارگروه‌های مشترک با نخبگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: تمام تلاش خود را انجام داده ایم که با ایجاد این کارگروه‌ها مشکلات مردم در دستگاه مربوطه حل و فصل شود و اگر مشکلات حل نشد، به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

مصدق گفت: دیوان عدالت اداری افتخار قانون اساسی است و ما همه تلاش خود را کرده‌ایم که تمام مسائل را به صورت علمی و پژوهشی حل کنیم.

وی با بیان اینکه سند تحول قضائی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با رفتن آیت الله رئیسی به قوه مجریه اجرای این سند متوقف نخواهد شد و برنامه‌های آتی قوه قضائیه بر اساس آن سند تنظیم خواهد شد.

وی اظهار کرد: برگ سبزی که توسط پلیس به مردم ارائه می‌شود قطعاً سند رسمی است و در خصوص انتقال سند قطعی در دفاتر اسناد رسمی قانون دچار ابهام است که با دستور ویژه ایی این موضوع در دست بررسی است و تا ۳ هفته آینده نظر نهایی دیوان عدالت اداری در این مورد اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا
کد خبر 503565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.