از سرگیری سفرهای ریلی برلین به کپنهاگ و استکهلم

مسیر راه‌آهنی از زمان‌های دور بر جای مانده است که تا پیش از دهه ۱۹۹۰، مسافران را از برلین آلمان به کپنهاگ در دانمارک و سپس استکهلم پایتخت سوئد، هدایت می‌کرد اما به مدت حدود دو دهه بدون استفاده باقی ماند؛ مقامات سوئدی از آغاز فعالیت دوباره قطارها در این مسیر خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قطاری که مسافران را در مسیرهای بین برلین، کپنهاگ و دانمارک حمل می‌کند، تنها در طول شب به فعالیت خواهد پرداخت. ترانسدیو، شعبه‌ای از شرکت ترابری فرانسوی در سوئد، مسئولیت اجرای پروژه را بر عهده گرفته و از آغاز اولین سفر در بیست و ششم ماه ژوئن امسال خبر داده است. اپراتور این شرکت، هدف خود از انجام سفرها در طول شب این مسیر را، یادآوری سنت تاریخی سفرهای شبانه اروپا معرفی کرده و مدعی شده است که مسافران می‌توانند در کمتر از یک شبانه‌روز، به مقصد نهایی خود برسند.

از سرگیری سفرهای ریلی برلین به کپنهاگ و استکهلم

در واقع، سفرهای شبانه مسیر جدید قطار، در ساعت ۰۲: ۱۹ دقیقه از برلین آغاز می‌شود، ساعت ۳۸: ۶ به Høje Taastrup در حومه‌های اطراف کپنهاگ می‌رسد و در ساعت ۴۰: ۷ مسافران مالمو در سوئد را پیاده می‌کند و در نهایت در ساعت ۲۵: ۱۴ به انتهای مسیر خود یعنی استکهلم می‌رسد البته در بین مسیر نیز توقف‌های دیگری صورت می‌گیرد و مسافران می‌توانند در شهرهای سوئدی سودتلیا، نورشوپینگ، لینشوپینگ، نکخو، الوستا، هسلهولم، اسلو و لوند نیز به سفر خود پایان دهند.

جالب است بدانید که در زمان‌های قدیم، بیشتر قطارهای اروپایی به هنگام شب تردد می‌کردند که البته ترویج سفرهای هوایی تا حد زیادی، مردم را از مسافرت با قطار دلسرد کرد. اما خبر خوش این که، آگاهی بشر امروز و مقامات شهری از بحران آب و هوایی جهانی و پاندمی کرونا، یک بار دیگر سفر از طریق قطار را در سراسر جهان گسترش داد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که منجر به روی آوردن دوباره مردم جهان به سفر با قطار، نسبت به هواپیما، شده، دادن حق انتخاب به آن‌ها برای سفر انفرادی یا با اعضای خانواده در یک کوپه بوده است که خطر انتقال ویروس کرونا از فرد به فرد را به حداقل می‌رساند در همین راستا مقامات سوئد، آلمان و دانمارک تصمیم گرفتند مسیری را که سه کلانشهر در این کشورها را به هم وصل می‌کند و به مدت دو دهه بدون استفاده مانده است از نو احیا کنند.

از سرگیری سفرهای ریلی برلین به کپنهاگ و استکهلم

کد خبر 503538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.