موافقتنامه ایران و روسیه برای بهره‌برداری از فضای ماورای جو ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهور موافقتنامه ایران و روسیه در زمینه بهره‌برداری از فضای ماورای جو برای مقاصد صلح‌آمیز، اختصاص اعتبار به سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با آفت ملخ صحرایی، تخصیص اعتبار برای خرید و نوسازی ماشین‌آلات تخصصی آواربرداری و بازسازی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه مربوط به صدور مجوز امضای موافقتنامه میان ایران و روسیه در زمینه بهره‌برداری از فضای ماورای جو برای مقاصد صلح‌آمیز، ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ دوم تیر ۱۴۰۰، با صدور مجوز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص همکاری در استفاده و بهره‌برداری از فضای ماورای جو برای مقاصد صلح‌آمیز و پیگیری مراحل قانونی آن تا تصویب نهایی، موافقت کرد.

اختصاص اعتبار به سازمان حفظ نباتات برای مقابله با آفت ملخ صحرایی

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، همچنین مصوبه مربوط به اختصاص اعتبار به سازمان حفظ نباتات کشور برای مقابله با آفت ملخ صحرایی در تمامی استان‌های در معرض تهدید در سطح کشور را ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ دوم تیر ۱۴۰۰، با اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای به سازمان حفظ نباتات کشور به منظور خرید سموم، تجهیزات و لوازم سمپاشی، رصد و پایش میدانی و انجام عملیات مبارزه در تمامی استان‌های مورد تهدید آفت ملخ صحرایی در سطح کشور، موافقت کرد.

به موجب این مصوبه، سازمان یاد شده موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار و فعالیت، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

تخصیص اعتبار برای خرید و نوسازی ماشین آلات تخصصی آواربرداری و بازسازی

با امضای معاون اول رئیس جمهوری، مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور خرید و نوسازی ماشین‌آلات تخصصی آواربرداری و بازسازی مناطق مسکونی آسیب دیده، ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ دوم تیر ۱۴۰۰، با اختصاص مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور خرید و نوسازی ماشین آلات تخصصی آواربرداری و بازسازی و مجهز به فناوری روز دنیا برای ارائه خدمات آواربرداری و بازسازی مناطق مسکونی آسیب دیده، موافقت کرد.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد ضمن تأمین ماشین‌آلات تخصصی آواربرداری و نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

کد خبر 503536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.