ایتالیایِ مانچینی یکی از بهترین تیم های ملی تاریخ

آمار خیره کننده‌ای که لاجوردی‌پوشان توانسته‌اند تحت هدایت روبرتو مانچینی به دست بیاورند آن‌ها را در میان یکی از برترین تیم‌های ملی تاریخ قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل، با غلبه بر اتریش در یک دیدار سخت و طاقت فرسا و در نهایت صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، تیم ملی ایتالیا با هدایت مانچینی رکوردی ۸۲ ساله را جا به جا کرد.

تیم ملی ایتالیا موفق شد رکوردی را جا به جا کند که به مدت ۸۲ سال دست نخورده باقی مانده بود. لاجوردی پوشان با شکست دادن تیم اتریش موفق شدند به ۳۱ امین بازی بدون شکست متوالی خود دست پیدا کنند. اگرچه گلادیاتورها در وقت‌های اضافی موفق شدند کار اتریش را یکسره کنند، با این حال به دلیل تمام شدن بازی با نتیجه مساوی و رسیدن آن به وقت‌های اضافه، در واقع رکورد آن‌ها حفظ شد.

شاگردان مانچینی رکوردی را شکستند که پیش از این در سال ۱۹۳۹ در جریان پیروزی ۱_صفر به سود ولز به دست آمده بود و حالا ایتالیا فرصت دارد تا رکورد خود را بهبود ببخشد. پیش از این در طی سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۹ ایتالیایی‌ها موفق شدند چهار سال بدون شکست با هدایت ویتوریو پوزو طی کنند. از سوی دیگر آتزوری موفق به بسته نگه داشتن خود به مدت ۱۱۶۸ دقیقه شد که آماری حیرت انگیز برای تیم ملی ایتالیا و دروازاباننان و مدافعان این تیم محسوب می‌شود.

چهار سال باشکوه ایتالیایی‌ها در نزدیک به یک قرن پیش برای آن‌ها مدال طلای المپیک ۱۹۳۶ و دومین عنوان قهرمانی در جام جهانی را به ارمغان آورد و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که شاید ایتالیایِ مانچینی نیز بتواند افتخار دیگری را کسب کند و در یورو به قهرمانی برسد.

ایتالیا روز جمعه در مونیخ در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی باید در برابر یکی از دو تیم بلژیک یا پرتغال قرار گیرد. دیدار حساس این دو تیم در شرایطی برگزار خواهد شد که می‌توان تقابل رونالدو و لوکاکو که دو مهاجم برتر سری آ ایتالیا محسوب می‌شوند را از نکات جذاب بازی برشمرد.

کد خبر 503532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.