اصفهان یکی از مشهورترین بازارهای جهانی سفر است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وصف قابلیت های گردشگری اصفهان، گفت: اصفهان یکی از مشهورترین مناطق کشور در بازارهای جهانی سفر است که زیبایی‌های طبیعت و آثار تمدنی را توأمان در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود آورده است:

"اصفهان، یکی از مشهورترین مناطق کشورمان در بازارهای جهانی سفر است که زیبایی‌های طبیعت و آثار تمدنی را توأمان در خود جای داده است.

مناطق و شهرستان‌های این استان در ظرفیت‌های گردشگری بسیار غنی به شمار می آیند. در این میان شهرستان‌ مبارکه با شناسایی شانزده جاذبه طبیعی و بیش از سیصد اثر تاریخی به مثابه نگین استان اصفهان، از ظرفیت‌های فراوانی در توسعه پایدار گردشگری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این شهرستان، حاشیه زاینده‌رود است که با طبیعت شگرف و مناظر زیبا، علاقمندان طبیعت‌گردی را مجذوب خود ساخته است.

طالخونچه یکی از بخش‌های شهرستان مبارکه است که با برخورداری از طبیعت بکر و ابنیه متعدد تاریخی، می‌تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان تبدیل شود.

این شهر با قدمتی دو هزار ساله آثار تاریخی فراوانی از دوره‌های مختلف تاریخی را در خود جای داده و به دلیل وجود قلعه‌های زیاد به شهر قلعه‌ها معروف شده است. در این میان آثاری چون مساجد و خانه‌های تاریخی متعددی نیز به ثبت رسیده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به خانه حاج کاظم فرزندی، رحیمیان، کاظمی و نیازی‌ها اشاره کرد. برخی از این بناها پس از مرمت و احیا، با کاربری اقامتگاه‌های بومگردی مورد استفاده قرار دارند. "

اصفهان یکی از مشهور ترین بازارهای جهانی سفر است

کد خبر 503441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ن IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 1
    بازاینده رودبی اب وعلفش
  • علی IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    یه سر تشریف ببرین استانبول یا انتالیا تا معنی شهر توریستی رو بفهمید‌.اونجا از هر پنج نفر چهار نفر مسافر هستند .تو اصفهان چند نفر مسافر خارجی هست الان؟