عوارض واکسینه نشدن در برابر بیماری کووید-۱۹ چیست؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر افرادی که جان خود را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست می‌دهند، واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است با وجود این که ۸۵۳ هزار نفر بر اثر بیماری کووید -۱۹ در ماه مه در بیمارستان بستری شده‌اند، کمتر از هزار و ۲۰۰ نفر آن‌ها یا تقریباً ۰.۱ درصد آن‌ها به صورت کامل واکسینه شده بودند علاوه بر این از میان هر ۱۸ هزار فرد فوت شده بر اثر بیماری کووید -۱۹ تنها ۱۵۰ نفر یا ۰.۸ درصد از افراد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

به گفته متخصصان واکسن‌های کرونا تقریباً ۱۰۰ درصد مانع بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ یا مرگ و میر ناشی از آن می‌شود بنابراین هر مرگ ناشی از بیماری ذکر شده به ویژه در میان بزرگسالان کاملاً قابل پیشگیری خواهد بود. بیش از ۴۵ درصد شهروندان آمریکایی به صورت کامل واکسینه شده‌اند، اما میزان واکسیناسیون در حال کاهش یافتن است زیرا افراد کمتری در روزهای اخیر برای دریافت واکسن ثبت نام و مراجعه کرده‌اند البته متخصصان از افراد درخواست کرده‌اند به دلیل شیوع گونه دلتاویروس کرونا واکسن مورد نظر را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت دو دوز واکسن فایزر یا مدرنا در برابر نسخه دلتا ویروس کرونا مؤثر هستند بنابراین دریافت دوز دوم واکسن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. افرادی که به صورت کامل واکسینه نشوند بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا و گونه‌های مختلف آن قرار می‌گیرند. زمانی که حداقل ۷۵ درصد افراد جامعه واکسن دریافت کنند ایمنی جمعی ایجاد می‌شود و احتمال انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 503417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.