اصفهان خاموشی نخواهد داشت

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق نخواهیم داشت.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مردم استان اصفهان همکاری خوبی در مدیریت مصرف برق داشته‌اند که امیدواریم در هفته‌های آتی نیز ادامه دار باشد تا بتوان برنامه مدیریت بار را در استان به خوبی اجرایی کرد به طوری که خاموشی برای مردم اصفهان اعمال نشود.

وی افزود: در سال‌های قبل، از ابتدای تیرماه موضوع کاهش مصرف برای عبور نکردن از پیک مصرف در کشور و استان مطرح می‌شد و اواخر تیرماه و اوایل مرداد ماه از پیک مصرف عبور می‌کردیم، اما امسال به دلیل گرمای زودرس، این اتفاق از خردادماه شروع شد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از این، نیروگاه‌هایی که برای تعمیرات اساسی از مدار خارج می‌شدند تیرماه به مدار وارد می‌شد، پیگیری‌هایی در خردادماه انجام شد که این نیروگاه‌ها زودتر وارد مدار شود، اخیراً در دو هفته قبل نیز در استان اصفهان خاموشی نداشته‌ایم و اکنون نیز نیروگاه‌هایی که از مدار خارج بودند، اعلام آمادگی کرده و وارد شبکه شده‌اند.

نوحی اظهار کرد: میزان تولید برق در استان اصفهان حدود سه هزار و ۷۲۵ مگاوات و مصرف برق در استان، حدود پنج هزار و ۲۲۹ مگاوات است بنابراین هزار و ۵۰۴ مگاوات برق از شبکه سراسری به استان اصفهان وارد می‌شود. در استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن مصارف برق بیشتر از میزان تولید است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما در تابستان و در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند، خاموشی برق نخواهیم داشت، از طرفی با همکاری خوب صنایع کوچک و بزرگ در استان که شیفت کاری خود را تغییر داده و برخی از آن‌ها حتی یک روز از هفته را تعطیل کرده و جمعه را به روزهای کاری اضافه کرده‌اند، ادارات نیز تا ۵۰ درصد کاهش مصرف داشته‌اند؛ این موارد در کنار هم باعث می‌شود، برای مردم اصفهان اعمال خاموشی نداشته باشیم.

کد خبر 503397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    در عوض حتی یک قطره آب هم نداریم حتی نصف شب آب نداریم خاموشی برق داشته باشیم آب داشته باشیم