فضای سبز اصفهان با چنگ و دندان حفظ شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که اگر در سال ۹۸ تدبیر و اهتمام شهرداری نبود فضای سبز اصفهان نابود می‌شد، گفت: فضای سبز اصفهان با چنگ و دندان حفظ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به چالش‌های موجود اصفهان، اظهار کرد: دولت و شورای شهر دوره فعلی و آینده باید برای حل این معضلات تدبیر کنند؛ شاید حل سریع بعضی از آن‌ها امکان‌پذیر نباشد، اما یقیناً اعضای منتخب شورای شهر به خوبی از این معضلات آگاه هستند و در جهت حل آن گام برمی‌دارند.

وی زاینده‌رود را قصه پر غصه اصفهان و مهم‌ترین مطالبه شهروندان این شهر دانست و افزود: هرچند مدیریت شهری به‌طور مستقیم نمی‌تواند برای حل معضل زاینده‌رود ورود کند، اما باید در این زمینه مطالبه‌گر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آلودگی هوای اصفهان تصریح کرد: در زمینه مقابله با آلودگی هوا در دوره پنجم اقدامات خوبی شد و مطالعاتی که در این دوره پیگیری و تمام شد، پایه و اساس تصمیمات در دوره آینده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها و فرونشست زمین، آینده اصفهان را تحت تأثیر قرار داده است که مقابله با آن باید همچنان در دستورکار مدیریت شهری باشد.

نصراصفهانی با بیان اینکه بعضی مطالبات اصفهان در سطحی فراتر از این شهر است، گفت: یکی از این مطالبات احداث قطار بین شهری اصفهان - تهران است که در حد قول و قرار بوده و به نتیجه کامل نرسیده است؛ گاهی حتی کندی روند اجرای این پروژه مورد تاخت و تاز منتقدان قرار گرفته و لازم است مورد توجه دولت سیزدهم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت فعلی باید در فرصت باقی مانده به پرونده‌هایی که چند سال می‌شود در دست انجام است ورود کرده و اکنون که این پرونده‌ها مسیر طولانی خود را در بازرسی، حراست، شهرداری منطقه و معاونت شهرسازی پیموده است و به مرحله اجرا رسیده، در این دوره به سرانجام برساند زیرا اگر تعیین تکلیف آن به دوره بعد موکول شد مشکلات زیادی برای مردم رقم خواهد خورد.

نصراصفهانی ادامه داد: در دوره پنجم برای استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری با اقدام وزارت کشور اتفاقات خوبی رخ داد و باید تا آخرین روز مسئولیت مدیریت شهری فعلی، این فرصت به عنوان یکی از افتخارات دوره پنجم پیگیری شود.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در دوره پنجم آغاز و دنبال شده است، خاطرنشان کرد: بعضی از این طرح‌ها ناتمام است، اما امکان تکمیل در دوره فعلی را دارد بنابراین لازم است پس از بررسی کامل در شهرداری، حتی خارج از برنامه "هر یکشنبه یک افتتاح" مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بحران آب یکی از چالش‌های جدی شهر، شهرستان و استان اصفهان است، گفت: اطلاعات در خصوص وضعیت آبی سال جاری حاکی از تکرار وضعیت سال ۹۸ است؛ اگر در سال ۹۸ تدبیر و اهتمام شهرداری نبود فضای سبز اصفهان نابود می‌شد، اما به هر صورت که آب موردنیاز فضای سبز تأمین، خریداری و با تانکر آبیاری شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری با چنگ و دندان فضای سبز اصفهان را حفظ کرد، افزود: بازهم درخواست می‌کنیم برای حفظ چهار هزار هکتار فضای سبز اصفهان، تلاش شود و از ظرفیت‌های خوبی که در این دوره ایجاد شد و از تصفیه پساب برای آبیاری فضای سبز بار دیگر استفاده شود.

نصراصفهانی ادامه داد: شهروندان نیز باید صرفه‌جویی در مصرف آب را مدنظر قرار داده و با تجدیدنظر و آموزش به کودکان در نحوه مصرف آب کمک کنند تا همه با هم بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت سالروز شهادت شهید بهشتی، به یکی از سخنان وی اشاره کرد و گفت: هرکسی در هر جای این کشور در حال انجام وظیفه است، باید شیفته خدمت باشد و خود را دچار آفت تشنگی قدرت نکند.

نصراصفهانی با اشاره به برگزاری کنگره "اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" گفت: مدتی است که بخش‌های مختلف استان درگیر برگزاری این کنگره هستند و مدیریت شهری نیز برای بهتر برگزار شدن آن آماده ارائه کمک‌های لازم است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره امیدوار کننده بوده و استمرار آن می‌تواند منشأ اتفاقات بزرگی باشد، ادامه داد: استقرار دبیرخانه دائمی کنگره می‌تواند نقطه وصل نخبگان و صاحبنظران باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد: تأثیر این کنگره روی تمام کشور و تغییر نگاه مدیران کشوری قابل مشاهده باشد و این استان بتواند جایگاه و نقش خود را در توسعه کشور بهتر از گذشته معرفی کند.

کد خبر 503378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.