ایتالیا ۲ _ اتریش یک/ صعود طاقت فرسای لاجوردی پوشان

تیم ملی ایتالیا با پیروزی سخت برابر اتریش راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، شب گذشته از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ایتالیا و اتریش در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک ایتالیا به پایان رسید.

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰

دیدار تیم‌های ایتالیا و اتریش

ورزشگاه: ومبلی (لندن، انگلیس)

گل‌ها: فدریکو کیه‌زا (دقیقه ۹۵). متئو پسینا (دقیقه ۱+۱۰۵) برای ایتالیا- ساشا کالاجزیچ (دقیقه ۱۱۴) برای اتریش

ایتالیا: جان‌لوئیجی دوناروما، جیوانی دی‌لورنتزو، لئوناردو اسپیناتزولا، مارکو وراتی (۶۸- مانوئل لوکاتلیجورجینیو، لورنزو اینسینیه (۱۰۸- برایان کریستانتهدومنیکو براردی (۸۴- فدریکو کیه زا)، فرانچسکو آچربی، چیرو ایموبیله (۸۴- آندره‌آ بلوتی)، نیکولو بارلا (۶۸- میتئو پسینا) و لئوناردو بونوچی

سرمربی: روبرتو مانچینی

اتریش: دنیل باخمن، الکساندر دراگوویچ، مارتین هینترگر، مارکو آرناتوویچ (۹۷- ساشا کالاجزیچ)، دیوید آلابا، مارسل سابیتزر، فلورین گریلیتش (۱۰۶- لوئیس شاوبکریستوف باومگارتنر (۹۰- آلساندرو شوفاشتفان لاینر (۱۱۴- کریستوفل تریملژاور اشلاگر (۱۰۶- میشل گرگوریش) و کنراد لاینر (۱۱۴- اشتفان ایلسانکر)

سرمربی: فرانکو فودا

داور: آنتونی تیلور (انگلیس)

شرح بازی:

ایتالیا یکی از جذاب‌ترین تیم‌های یورو ۲۰۲۰ در حالی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اتریش می‌رفت که مرحله گروهی را با ۳ برد و بدون دریافت حتی یک گل به پایان رسانده بود. در این دیدار این اتریش بود که بازی را بهتر آغاز کرد اما رفته رفته پس از گذشت یک ربع ساعت از بازی ایتالیا کاملاً بر بازی مسلط شد و با در اختیار گرفتن توپ در زمین حریف اتریش را به عقب راند و سعی در موقعیت‌سازی به خصوص با حمله از جناح چپ خود کرد.

اتریش که در اکثر دقایق نیمه نخست بازی را به ایتالیا داده بود نیمه دوم را بهتر از حریف آغاز کرد و با دوندگی بالا و حملات سریعی که بعد از به دست آوردن توپ روی دروازه ایتالیا انجام می‌داد حسابی تیم روبرتو مانچینی را اذیت کرد. اتریش حتی در دقیقه ۶۵ با ضربه سر آرناتوویچ به گل رسید اما ایتالیا خیلی خوش شانس بود که این گل در VAR به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

بعد از ۹۰ دقیقه جدال پر تنش و جذاب دو تیم که در هر نیمه یکی از آنها تیم برتر میدان بود بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید تا دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای را در ادامه شاهد باشیم. ایتالیا که در نیمه دوم با ۴ تعویضی که انجام داده بود از لحاظ بدنی شرایط بهتری داشت اوقات اضافه را بهتر آغاز کرد و توسط یکی از همین بازیکنان تعویضی یعنی کیه‌زا به گل رسید. در ادامه و در دقایق پایانی وقت اضافه اول ایتالیا بار دیگر توسط یک بازیکن تعویضی یعنی پسینا گل دوم را به ثمر رساند و تا حدود زیادی خاطرش بابت پیروزی راحت شد.

در وقت اضافه دوم اتریش که سراپا هجومی شده بود موفق شد تنها یکی از دو گل خورده را جبران کند تا در نهایت ایتالیا با پیروزی ۲ بر یک در این دیدار به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ راه پیدا کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۹۵- ایتالیا) - ارسال اسپیناتزولا از سمت چپ در تیر دور با کنترل سخت کیه‌زا و سپس ضربه بدون مکث او همراه شد تا طلسم دروازه‌ها شکسته شود و ایتالیا پیش بیفتد.

۰-۲ (دقیقه ۱+۱۰۵- ایتالیا) - ایتالیا که در آخرین ثانیه‌های وقت اضافه اول روی دروازه اتریش خیمه زده بود در شلوغی محوطه جریمه با ضربه پای چپ پسینا گل دوم را هم به ثمر رساند.

۱-۲ (دقیقه ۱۱۴- اتریش) - ارسال شاوب از سمت راست با ضربه سر ساشا کالاجزیچ قبل از تیر اول همراه شد تا توپ از بین بازیکنان راه دروازه را پیدا کند.

کد خبر 503354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.