پیگیری، معرفی و مجازات قاصران و مقصران فاجعه یاد شده را خواستاریم

انجمن صنفی پایگاه‌های خبری با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به واژگون شدن اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی نوشت: قطعا قصور و تقصیر در ایجاد این قبیل فجایع که متأسفانه در کشور ما زیاد اتفاق می‌افتد، تنها متوجه یک راننده یا کمک راننده نبوده و نیست. 

به گزارش ایمنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

چند روز از فاجعه واژگونی اتوبوس حامل همکارانمان در حوزه محیط زیست می‌گذرد. دیروز در حالی پیکر پاک دو جان‌باخته این فاجعه در بهشت زهرا به خاک سپرده شد که غم جانکاه این فقدان همه خانواده‌ها و بازماندگان آنان از جمله همکاران همراه آنان که متحمل صدمات جسمی و روحی شدند و تمام اهالی رسانه را به شدت متأثر کرده است.

انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران با تسلیت این مصیبت به خانواده‌های همکاران پرپر شده مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی و مجموعه همکاران ایرنا و ایسنا و تمام جامعه رسانه‌ای کشور اکیداً خواهان آن است که مسئولان مربوطه در دولت و دستگاه قضائی در خصوص موارد زیر پیگیری و چاره اندیشی عاجل کرده و نتایج را به اطلاع عموم برسانند:

۱- پیگیری، معرفی و مجازات قاصران و مقصران فاجعه یاد شده

۲- قطعاً قصور و تقصیر در ایجاد این قبیل فجایع که متأسفانه در کشور ما زیاد اتفاق می‌افتد، تنها متوجه یک راننده یا کمک راننده نبوده و نیست. دستگاه‌های صادر کننده مجوزهای فنی و استانداردهای مربوطه و نیز دستگاه‌های میزبان و دعوت کننده باید در این زمینه پاسخگو باشند.

۳- باید هرچه سریع‌تر متولی یا متولیان پیگیری کلیه امور درمانی و جبران خسارات بازماندگان این فاجعه اعم از خانواده‌های عزیز از دست داده و داغ دیده و نیز خبرنگارانی که صدمات جسمی و تألمات روحی فراوانی را متحمل شده اند، مشخص و در صحنه حاضر باشند تا بلکه مرهمی هر چند کوچک باشند بر این داغ ماندگار

۴- متأسفانه روند رسیدگی این قبیل حوادث با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های بررسی هرگز منتج به نتایج بازدارنده نشده و بیشتر موارد مشمول مرور زمان و به بوته فراموشی سپرده شده است که اگر این پیگیری‌ها نتیجه بخش بود، نباید فجایعی مانند اتوبوس دانشگاه آزاد، ایجاد و در موارد اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و یا اتوبوس سرباز معلم‌ها تکرار می‌شد.

انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران جهت پیشگیری از تکرار فجایع مشابه، خود را مکلف و متعهد می‌داند تا حصول نتیجه، پیگیر تعیین؛ معرفی و مجازات قاصران و مقصران فاجعه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست باشد و نتایج پیگیری‌ها را به اطلاع عموم همکاران برساند.

۵- از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد و کلیه تشکل‌های رسانه‌ای و اشخاص حقیقی متخصص دعوت می‌شود که با همفکری، حتی‌الامکان راهکارهایی جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی و یا خدای ناکرده در صورت وقوع، چگونگی پیگیری اهالی رسانه مشخص و اعلام شود.

هیئت مدیره انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران از خداوند منان، شادی روح همه اهالی رسانه که برای دفاع از شرافت قلم و صیانت از دین و میهنشان جان باخته اند، خصوصاً دو همکار جان‌باخته فاجعه اخیر و صبر و سلامت برای کلیه بازماندگان را مسئلت دارد.

والسلام

کد خبر 503317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.