بازار ارز دیجیتال امروز ۵ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پس از شکست الگوی بلند مدت بیت کوین در محدوده ۵۵ هزار دلار به گفته بسیاری از معامله گران روند نزولی آغاز شد و این امر منجر به ریزش شدید این رمز ارز و سایر رمز ارزها گردید، محدوده احتمالی بازگشت به گفته این کارشناسان در سطوح ۲۰ هزار دلار است.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه پنجم ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین ۳۲.۳۸۳ دلار
اتریوم ۱.۸۳۹ دلار
بایننس کوین ۲۸۸ دلار
کاردانو ۱.۲۸ دلار
دوج کوین ۲۵ سنت
ریپل ۶۲ سنت
پولکادات ۱۴ دلار
یونی سواپ ۱۶ دلار

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

زمانی که یک روند اصلاحی آغاز می‌شود می‌تواند در طول مسیر خود موج‌های صعودی نیز داشته باشد و این امر به معنای پایان روند نزولی نیست، پس از شکست الگوی بلند مدت بیت کوین در محدوده ۵۵ هزار دلار به گفته بسیاری از معامله گران روند نزولی آغاز شد و این امر منجر به ریزش شدید این رمز ارز و سایر رمز ارزها گردید، محدوده احتمالی بازگشت به گفته این کارشناسان در سطوح ۲۰ هزار دلار است.

اخطاریه نهاد نظارتی ژاپن به‌دلیل فعالیت بدون مجوز بایننس در این کشور

کالین وو، خبرنگار حوزه ارزهای دیجیتال در آسیا، در توئیت اخیر خود عنوان کرده است که آژانس خدمات مالی ژاپن نسبت به فعالیت بدون مجوز صرافی بایننس در این کشور هشدار داده است. این نهاد نظارتی همچنین در سال ۲۰۱۸ قصد داشت اخطاریه مشابهی را برای بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان صادر کند و پیش از آن به صرافی بایبیت Bybit نیز اخطاریه داده بود.

رونمایی بلاک‌چین دات کام از امکان انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال مبتنی بر نام کاربری

بلاک‌چین دات کام، یکی از اصلی‌ترین ارائه دهندگان خدمات کیف پول دیجیتال در جهان، با همکاری Unstoppable Domains در حال تلاش برای ساده سازی هر چه بیشتر تراکنش‌های ارز دیجیتال است. Unstoppable Domains روز پنج شنبه اعلام کرد که در حال یکپارچه سازی سیستم پشتیبانی خود و بلاکچین دات کام است و این امر به ۳۲ میلیون کاربر تأیید شده این فرصت را می‌دهد که وجوه خود را به جای آدرس کیف پول مقصد، آن را به نام کاربری مقصد ارسال کنند. این برنامه با هدف کاهش خطای انسانی هنگام ارسال وجوه، ساده‌سازی معاملات بین کاربران بلاک‌چین دات کام و ۵۰ کیف پول دیگر و همچنین صرافی‌های تحت پشتیبانی شرکت Unstoppable Domains اجرا می‌شود.

سهام توکنیز شده تسلا، گوگل و اپل به سولانا می‌آیند

شرکت سوئیسی دیجیتال استس ای‌جی Digital Assets AG که بر طراحی و ایجاد ابزار مالی توکنیز شده تمرکز دارد، امروز اعلام کرد که زیرساخت سهام توکنیز شده را به بلاک‌چین سولانا می‌آورد. پس از راه‌اندازی این قابلیت، کاربران می‌توانند طی دوره یک ساله، در صرافی FTX به طور آنی به خرید و فروش و برداشت ۵۵ سهام مستقل بپردازند. گفتنی است که توکن سهام شرکت‌های معروفی همچون فیسبوک، گوگل، نتفلیکس، انویدیا، پی‌پل، اسکوئر و تسلا در این پلتفرم در دسترس قرار خواهد گرفت.

کاردانو ADA یکی از بازیگران اصلی چرخه فعلی بازار خواهد ماند

به عقیده به گفته تحلیلگر بازار رمز ارزها Benjamin Cowen، با وجود ترند گسترده نزولی بازار در هفته گذشته، کاردانو همچنان از بازیگران اصلی در روند چرخه فعلی بازار است. کاردانو در روز ۱۶ ماه می به سقف قیمتی ۲.۴۵$ رسید اما از آن زمان ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. در روز گذشته قبل از اینکه به سطح قیمتی ۱.۲۷$ بازگردد، به کمترین قیمت خود یعنی ۱ دلار کاهش داشت. این تحلیلگر در صحبت‌های خود در کانال یوتیوبی‌اش اشاره کرده که با وجود کاهش شدید قیمتی، کاردانو از خود مقاومت نشان می‌دهد.

مدیرعامل بایننس: سایلور همان ساتوشی ناکوموتو است

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس در توییتی عجیب عنوان کرد که طبق شنیده‌های او، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی همان ساتوشی ناکوموتو، خالق ناشناس و افسانه‌ای بیت کوین است. ژائو بدون اشاره به هیچ جزئیاتی در توییترش نوشت: «احتمالا درست نباشد، اما من شنیده‌ام که مایکل سایلور همان ساتوشی است»

مایکل سایلور، مدیرعامل مایکرو استراتژی هم در پاسخ به ژائو در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما همه ساتوشی هستیم!» بسیاری از کاربران در واکنش به این توییت‌ها می‌گویند که هدف از طرح چنین موضوعی، کاهش توجه مردم به سقوط شدید بازار است.

بانک مرکزی پرتغال نخستین مجوز برای صرافی‌های داخلی را صادر کرد

بانک مرکزی پرتغال نخستین مجوزها برای صرافی‌های محلی ارز دیجیتال در این کشور را صادر کرد. بیانیه موجود در سایت بانک مرکزی پرتغال نشان می‌دهد که این نهاد مجوز عملیاتی دو صرافی مستقر در لیسبون و براگا را صادر کرده است. پدرو بورخس، مدیر اجرایی صرافی کریپتولوخا در لیسبون که نخستین مجوز را دریافت کرده، درباره این رویداد می‌گوید: «مسیری طولانی بود. اولین صرافی تحت نظارت در پرتغال معنای زیادی دارد.»

گفتنی است که پرتغال درباره ارزهای دیجیتال تنها قوانینی مرتبط با تأمین مالی تروریسم و پول‌شویی اعمال می‌کند و مقررات آن‌ها در این حوزه به بازار و ساز و کارهای آن کاری ندارد.

مروگر Brave موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصی خود را راه‌اندازی کرد

مروگر بریو نسخه بتای موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصی خود را راه‌اندازی کرده است. به‌گفته بریو، این موتور جستجوی جدید که بریو سرچ نام دارد، اولین موتور جستجوی مبتنی بر حریم خصوصیِ مستقل است. این در حالی است که گوگل بیش از ۹۰ درصد بازار جستجوها اینترنتی را در اختیار دارد و پیروزی در رقابت با آن به چیزی شبیه به معجزه نیاز دارد.

استک فاندز: به‌رغم افت قیمتی اخیر، روند صعودی بیت کوین تغییری نکرده است

لنارد نئو، تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال استک فاندز Stack Funds در گزارش اخیر خود عنوان کرد که قیمت بیت کوین به کف بسیار نزدیک شده است و هنوز روند صعودی آن در بلند مدت تغییری نکرده است. وی اظهار داشت: «دید کلی ما تغییری نکرده است و انتظار داریم بیت کوین قیمت خود را تثبیت کند.» نئو همچنین به انقضای قراردادهای بیت کوین به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار در هفته آخر ژوئن اشاره کرد و به عقیده او، این رویداد به تثبیت قیمت بیت کوین می‌انجامد.

گلدمن ساکس معاملات خود را در بلاک چین ریپو جی‌پی مورگان آغاز کرد

پس از ۶ ماه انتظار، گلدمن ساکس Goldman Sachs معاملات در بستر بلاک چین اختصاصی جی‌پی مورگان چیس JPMorgan Chase برای بازارهای قراردادهای بازخرید repo را آغاز کرده است. متیو مک‌درموت، رئیس بخش دارایی‌های دیجیتال بازارهای جهانی گلدمن ساکس، در مصاحبه خود با بلومبرگ تأیید کرد که اولین تراکنش در بستر این بلاک چین در ۱۷ ژوئن انجام شده است. در این معامله، گلدمن ساکس نسخه توکنیزه اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را با استیبل کوین با پشتوانه دلار JPM Coin مبادله کرده است.

نهاد SEC اعلام نظر درباره ETF بیت کوین والکری را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده زمان تصمیم‌گیری درباره پذیرش صندوق قابل معامله بورسی بیت کوین شرکت والکری را به تعویق انداخت. این شرکت دارایی‌های دیجیتال، درخواست ارائه صندوق قابل معامله بورسی والکری بیت کوین تراست (Valkyrie Bitcoin Trust را در ماه ژانویه ثبت کرده است. گفتنی است تاکنون نهاد ناظر بر بازارهای مالی آمریکا از ارائه پاسخ روشنی به درخواست‌های عرضه ETF بیت کوین نداده است یا آنان را رد کرده است.

مدیر اجرایی CoinShares: افت قیمت بیت کوین برای هولدرها فرصت است!

به گفته Meltem Demirors – مدیر اجرایی CoinShares – وضعیت فعلی بیت کوین یک اصلاح قیمت برای خروج معامله‌گران ناشکیبا از بازار است.

به گفته این تحلیلگر رمز ارزها، بیشتر هلدرهای بلندمدت همچنان دست به فروش نزده‌اند و چنین افت قیمتی پس از ۲۰۰ روز روند صعودی طبیعی است. وی بیت کوین را یک دارایی پرنوسان معرفی کرد و تاکید کرد حتی در صورت رسیدن قیمت آن به ۲۰ هزار دلار، دست به فروش نخواهد زد. او به فعالیت درون شبکه‌ای On-Chain بیت کوین نیز اشاره کرد که هلدرهای بلندمدت نه تنها دارایی خود را نفروخته‌اند بلکه از این فرصت برای خرید بیشتر استفاده کرده‌اند. از نظر او، عدم قطعیت‌های مرتبط با سیاست‌های کلان و اخبار منفی در رابطه با این دارایی دیجیتال نیز در ایجاد شرایط فعلی تأثیرگذار بودند. امیدواری Mike Novogratz به آینده بیت کوین علیرغم افت قیمت آن

مدیرعامل شرکت Galaxy Digital – Mike Novogratz - همچنان به آینده بیت کوین امیدوار است و حتی آن را بهتر از طلا می‌داند.

وی طی مصاحبه‌ای که با Bloomberg داشت فارغ از شرایط نزولی بازار رمز ارزها، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را آینده دنیای مالی معرفی کرد. او همچنین سیاست بانک مرکزی و خزانه‌داری آمریکا را طی همه‌گیری ویروس کرونا و چاپ حجم عظیمی از پول مورد نقد قرار داد و گفت مردم برای در امان ماندن از عواقب چنین تصمیماتی باید دارایی‌های همچون مسکن، طلا و قطعاً رمز ارز خریداری کنند. نووگراتز سال گذشته قیمت بیت کوین را ۱۰۰ هزار دلار پیش‌بینی کرده و اعلام کرد در صورت رسیدن به این قیمت، بخش اعظم سود خود را به خیریه می‌بخشد.

تحلیلگر بازار Justin Bennett، شروط سقوط بازار کریپتو را شرح می‌دهد

جاستین بنت، شرایطی که بازار در صورت ادامه روند خرسی می‌تواند یک کف قیمتی را به خود ببیند شرح داده است. در توئیت جدیدی که این تحلیلگر منتشر کرده گفته که، با توجه به تحلیل‌های تکنیکال او، ارزش کل بازار رمز ارزها می‌تواند تا ۹۵۰ میلیارد دلار کاهش یابد؛ که این به معنی کاهش ۳۰ درصدی از سطح فعلی است. البته او اشاره کرده که این موضع‌گیری از منظر تحلیل تکنیکال است و لزوماً به معنای آن نیست که اتفاق می‌افتد. جاستین بنت در ادامه توضیح داده که سقوط بازار سهام می‌تواند وزن منفی بیشتری بر بازار کریپتو داشته باشد. کاهش به زیر سطح چهار هزار واحد شاخص S&P500 باید زیر نظر گرفته شود که می‌تواند بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را با خود به زیر بکشد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۵ تیر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

منابع: یوبیتکس، کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال، فیندو کریپتوکارنسی

کد خبر 503255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.