تبدیل هفت هکتار خیابان در کپنهاگ به فضای سبز

وزیر محیط زیست دانمارک از تبدیل هفت هکتار خیابان با پوشش آسفالتی به فضای سبز در پایتخت خبر داده و هدف خود از این اقدام را تقویت تنوع زیستی اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران دانمارکی طی چند سال اخیر، توجه خود را بیش از گذشته بر افزایش تنوع زیستی معطوف کرده و قصد دارند از این طریق، شهرهایی زیباتر به وجود آورند ضمن این که، حمایت از حیوانات را نیز از توجه ویژه‌ای برخوردار کرده‌اند در همین راستا مدیران کلانشهر کپنهاگ متعهد شده‌اند با اجرای ۲۴ پروژه شهروند_محور مناطق شهری سبزتری به وجود آورند و تنوع زیستی را افزایش دهند.

کمیته فنی و زیست‌محیطی پایتخت، این روزها گام اول را در عمل به تعهدات مقامات شهر برداشته و از تبدیل هفت هکتار خیابان پوشیده از آسفالت به فضاهایی سبز، مملو از گل‌ها و گیاهان بومی در آینده نزدیک خبر داده است. این قلمرو برابر با ۱۰ زمین فوتبال استاندارد است و به همین دلیل قابلیت آن را دارد که پس از اجرای کامل، از کپنهاگ شهری متفاوت با گذشته به وجود آورد که به افزایش تنوع زیستی در پایتخت کمک می‌کند.

تبدیل هفت هکتار خیابان در کپنهاگ به فضای سبز

مقامات کپنهاگ در نظر دارند از طریق ایجاد بسترهایی برای پرورش گل‌های بومی در سطوح آسفالتی شهر، محیط‌هایی ایمن برای نگهداری حشرات مفید نظیر زنبور عسل و پروانه‌ها به وجود آورند ضمن این که تاکید می‌کنند که اغلب کلانشهرهای جهان، با کمبود منابع غذایی برای پرورش حیوانات و حشره‌ها مواجه هستند.

وزیر فناوری و محیط زیست دانمارک نیز بارها در گفتگوهای خود با رسانه‌های اجتماعی ادعا کرده که بشر امروزی با بحران تنوع زیستی مواجه است چرا که هر روز گونه‌های بیشتری با تهدید جدی مواجه می‌شود. به همین دلیل تمام نهادهای اجتماعی و رسمی باید دست به دست یکدیگر دهند تا بسترهایی هر چند کوچک برای بهبود تنوع زیستی فراهم آورند و از این طریق، نه تنها شهرهایی زیباتر ایجاد کنند بلکه به تأمین مواد غذایی مورد نیاز شهروندان نیز بپردازند.

تبدیل هفت هکتار خیابان در کپنهاگ به فضای سبز

کد خبر 503245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.