۴۰ وظیفه دولت قابل انتقال به شوراها است/مدیریت گردشگری به شهرداری‌ها واگذار شود

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیش از ۴۰ وظیفه دولت قابل انتقال به شوراها است که می‌تواند بار اجرایی دولت را کاهش داده و اجرای پروژه‌های شهری را سریع‌تر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز_ شنبه پنجم تیرماه_ در نشست خبری با بیان اینکه شوراها با دارا بودن پشتوانه رأی مردمی، همواره برای خدمت به آن‌ها تلاش می‌کنند، اظهار کرد: سیستم مدیریت کنونی کشور نیاز به اصلاح دارد و بیش از ۴۰ وظیفه دولت قابل انتقال به شوراها است که می‌تواند بار اجرایی دولت را کاهش داده و اجرای پروژه‌های شهری را سریع‌تر کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در اصفهان وجود دارد که باید به آن توجه شود، افزود: روند تعریف پروژه‌ها در دوران قبلی توسط معاونت برنامه‌ریزی انجام می‌شد که پیشرفت شهر را رقم زده بود.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه راه حل برون‌رفت از رکود حوزه گردشگری این است که مدیریت این حوزه به شهرداری‌ها واگذار شود، تصریح کرد: لازم است توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری در اصفهان شده و برای رونق گردشگری و کاهش آلودگی هوا، اشتغالزایی بیشتر به سمت کسب و کارهای خدماتی در این حوزه سوق پیدا کند.

وی تاکید کرد: احداث رینگ‌های ترافیکی، تراموا و خطوط دو و سه مترو و جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده از جمله اقداماتی است که شورای شهر آینده با جدیت دنبال می‌کند تا آلودگی هوا کاهش یابد.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه برای تأمین آب به اصفهان ظلم شده و سیاست‌ها در این سال‌ها منجر به خشکی اصفهان و نابودی گاوخونی به بهای آبادی بیابان‌ها شده است، گفت: رئیس جمهور منتخب باید مشکل آب اصفهان را حل کند، اگر عزم جدی به کار گرفته شود این مشکل حل خواهد شد.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سطح آب‌های زیر زمینی اصفهان کاهش یافته که این اتفاق به سازه‌های تاریخی نیز آسیب خواهد زد، خاطرنشان کرد: همان طور که مشکل تأسیسات آب و فاضلاب با هزینه مردم اصفهان حل شد، مسئله آب نیز با کمک مردم حل خواهد شد.

حاج رسولی‌ها افزود: مدیریت واحد شهری حتماً باید محقق شود، بنابراین لازم است یک تیم قوی از طرف دولت و مجلس تشکیل و به اختیارات شهرداری‌ها بیفزاید؛ برای این کار قانون نیز وجود دارد، اما لازم است دولت پیگیری کند.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دغدغه‌های مردم را دنبال کنند آنان نیز در اداره شهر و کشور به آن‌ها کمک خواهند کرد، تصریح کرد: مسکن یکی از معضلات کنونی کشور است که دولت برای حل آن باید با مردم صادق باشد؛ یقیناً مردم و خیران نیز در حل این مشکلات حمایت لازم را انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل شورای مسکن استان‌ها و سیاست ساخت مسکن در سطح محلی، افزود: اگر به عنوان نمونه هر سال ۵۰۰ میلیارد تومان وام بدون بهره به استان اصفهان تعلق گیرد با کمک خیران می‌توان برای تعداد زیادی از مردم مسکن ساخت.

کد خبر 503208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.