دستمالچیان: بن‌سلمان به دنبال رابطه با ایران است

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: آمریکا در راستای مخالفت خود با سیاست‌های منطقه‌ای محمد بن سلمان، چالش‌های عظیمی را برای حاکمیت سعودی ایجاد کرده و به همین دلیل بن سلمان با هدف رفع تنش‌ها در منطقه به دنبال رابطه با ایران است.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد بهبود روابط ایران و عربستان اظهار کرد: تا امروز چندین دور مذاکره بین مقامات ارشد دیپلماتیک عربستان سعودی و ایران انجام شده و در این راستا بارها مقامات سعودی نسبت به بهبود روابط تهران و ریاض اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شرایط منطقه‌ای و شکست عربستان سعودی در مناقشه یمن، ریاض برای پایان آبرومند درگیری‌ها با انصارالله نیازمند بهبود روابط با ایران است.

سفیر پیشین ایران در لبنان ادامه داد: با توجه به این که دولت سیزدهم سعی دارد تمام تلاش خود را جهت بهبود روابط با کشورهای همسایه به کار بگیرد، به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک اختلافات بین عربستان و ایران کاهش یابد.

دستمالچیان تصریح کرد: مقامات ارشد عربستان سعودی به دنبال کاهش تنش با تهران هستند و برای تحقق این هدف به دنبال فرصت مناسب می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: دولت جو بایدن از روز اول مخالفت خود با سیاست‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را اعلام کرد؛ همچنین دموکرات‌ها ولیعهد فعلی عربستان را سیاستمداری تازه کار و ناپخته تلقی می‌کنند.

سفیر پیشین ایران در لبنان اضافه کرد: آمریکا در راستای مخالفت خود با سیاست‌های منطقه‌ای محمد بن سلمان، چالش‌های عظیمی را برای حاکمیت سعودی ایجاد کرده و به همین دلیل بن سلمان با هدف رفع تنش‌ها در منطقه به دنبال رابطه با ایران است.

کد خبر 503151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.